۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

توجه دولت جدید برای تکمیل یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری خلیج فارس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از توجه ویژه دولت جدید در سفر اخیر رئیس جمهوری و هیئت همراه به این استان در راستای تکمیل پارک آبی بندر عباس به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های بزرگ گردشگری جنوب کشور در منطقه خلیج فارس با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۲۲

توجه دولت جدید برای تکمیل یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری خلیج فارس

سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا  با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان و هیئت همراه در روز‌های اخیر به استان هرمزگان، اظهار داشت: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از پروژه پارک آبی بندر‌عباس از  اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه مذکور خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه پارک آبی بندر‌عباس با مساحت ۲۶ هزار مترمربع یکی از پروژه‌های بزرگ گردشگری بندرعباس، محسوب می‌شود، بیان داشت: این پروژه هم اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه است.

به گفته وی اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه مذکور در بخش ایجاد راه دسترسی به پارک و گازرسانی مجموعه هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، تاکید کرد: امیدواریم در اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد افتتاح یکی از پروژه‌های بزرگ جنوب کشور به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری شهر ساحلی بندر‌عباس  و منطقه خلیج فارس باشیم.

به گفته بناوند به منظور ساخت پارک آبی بندر‌عباس تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که با تخصیص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان شاهد اتمام پروژه در آینده نزدیک خواهیم بود.

به گفته وی، پارک آبی بندرعباس با مساحت ۲۶ هزار مترمربع یکی از پروژه‌های بزرگ گردشگری در بندرعباس است که دارای رودخانه آرام، دریاچه خروشان، دریاچه کودکان، انواع سرسره با ارتفاع‌های از ۲۱ متر تا ۱۴ متر  است.

بناوند با اشاره به اینکه این پروژه در قالب دو مجموعه VIP و اصلی در طراحی مجموعه پیش بینی شده است، تصریح کرد: تمامی اجزا، فضا‌های داخلی و امکانات مورد استفاده در هماهنگی کامل در جهت ایجاد یک تم پارک استثنائی طراحی و اجرا شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه ایده اصلی مجموعه به شکل  قلعه سحرآمیز در واقع بازنگری فانتزی از قلعه‌های منطقه جنوبی ایران است، تاکید کرد:  همچنین از آفتاب سوزان بندر عباس به عنوان بهترین فرصت جهت احداث اولین پارک آبی روباز آبی کشور استفاده بهینه شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، اظهار داشت: بدون شک با بهره برداری از پارک آبی بندرعباس شاهد توسعه ظرفیت‌های گردشگری در منطقه خلیج فارس و به دنبال آن افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی بیشتر به بندر عباس خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار