۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

ارائه خدمات به ۳۵۵ دریانورد از ابتدای امسال تاکنون در آب‌های هرمزگان

ارائه خدمات به ۳۵۵ دریانورد از ابتدای امسال تاکنون در آب‌های هرمزگان
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به دنبال انجام ۱۰۱ عملیات جستجو و نجات دریایی از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۵۵ دریانورد مضطر در پهنه آبی استان هرمزگان از خدمات مرکزجستجو ونجات دریایی استفاده نمودند.
کد خبر: ۹۱۸۸۹

"اسماعیل مکی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار مانا؛ تعداد عملیات‌های جستجو و نجات دریایی درگستره آبی استان را طی بازه زمانی از ابتدای امسال تا نیمه دیماه سال جاری ۱۰۱ مورد اعلام کرد و گفت: به دلیل از سرگیری تبادلات تجاری پس از کرونا و به تبع آن افزایش تردد‌های دریایی شاهد رشد ۴۷ درصدی عملیات‌های جستجو و نجات در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته می‌باشیم.
وی افزود: از این تعداد ماموریت به ثبت رسیده ۵۳ مورد انجام خدمات پزشکی به دریانوردان و شناور‌های درحال عبور بوده که از این میزان ۴۶ دریانورد ایرانی و ۹ تبعه خارجی از این خدمات بهرمنده شده‌اند، که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹ درصدی به ثبت رسیده است.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به خدمات پزشکی ارائه شده به خدمه شناور‌های متردد در پهنه خلیج فارس و دریای عمان نیز اشاره‌ای داشت و گفت: علاوه بر ابتلا دریانوردان به ویروس کرونا، اتفاقاتی نزیر شکستگی، جراحت، برق گرفتگی نیز به مرکز جستجو ونجات گزارش شده که با هماهنگی مجموعه ذیربط به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.
شایان ذکر است؛ استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان برعهده دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار