۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

مجوز صید پرندگان تالاب‌های ساحلی دریای خزر صادر نشده است/ عدم توانایی مقابله محیط زیست با زنده گیری پرندگان تالابی

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه امسال هیچ‌گونه مجوز شکاری برای پرندگان مهاجر در تالاب‌های ساحلی دریای خزر صادر نشده است، گفت: با شکارچیان متخلف برخورد قضایی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۶۷

مجوز صید پرندگان تالاب‌های ساحلی دریای خزر صادر نشده است/ عدم توانایی مقابله محیط زیست با زنده گیری پرندگان تالابی

به گزارش خبرنگار مانا، شهاب الدین منتظمی در نشست خبری که امروز برگزار شده بود در پاسخ به سئوال خبرنگار مانا در خصوص وضعیت صدور مجوز شکار برای پرندگان مهاجر در تالاب‌های ساحلی دریای خزر به ویژه تالاب فریدونکنار با توجه به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان، اذعان داشت: امسال هیچ گونه مجوز شکاری برای پرندگان مهاجر صادر نشده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست، تاکید کرد: انجام هر گونه شکار پرندگان مهاجر غیرقانونی است و با متخلفین به شدت برخورد قضایی خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه شکار پرندگان در تالاب فریدونکنار سالیان سال است که انجام می شود و هر اقدامی انجام می‌دهیم نمی‌توانیم آن را به صفر برسانیم، اظهار داشت: آنچه  مساله را در فریدونکنار به معضل تبدیل کرده برداشت بیش از حد با روش های خاصی است که برای زنده گیری پرندگان استفاده می شود که به برخورد قضایی نیاز دارد.

منتظمی با اشاره به اینکه شکار پرندگان در فریدونکنار متاسفانه با معیشت تعداد زیادی از جامعه محلی ارتباط دارد، بیان داشت: با این وجود به هیچ وجه امکان صدور مجوز رسمی برای شکار وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت ویژه از سازمان محیط زیست برای مقابله با زنده گیری پرندگان مهاجر در تالاب فریدو‌نکنار، خاطرنشان ساخت: قصد داریم این موضوع را پیگیری کنیم اما اینکه تا چه حد موفق خواهیم بود و نتیجه خواهیم گرفت به میزان جدیت مقامات در استان‌ها بستگی دارد.

وی با اشاره به آنفلوانزای حاد پرندگان، یادآور شد: مدیریت آنفلوانزای فوق حاد مستلزم همکاری سه دستگاه شامل سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست، اذعان داشت: سخت‌ترین بخش این کار بر عهدۀ ماست چرا‌که این گونه‌ها تلف می‌شوند و جمع‌آوری آن‌ها کار بسیار سختی است، لذا مجبور شدیم غذادهی دستی داشته باشیم تا از پراکندگی آن‌ها جلوگیری کنیم.

وی در خصوص تلف شدن شیر دریایی که از دلفیناریوم برج میلاد به باغ وحش صفا دشت منتقل شده بود، نیز گفت: منتظر جواب کالبد شکافی هستیم تا علت تلف شدن حیوان مشخص شود اما بدون شک با هر قصوری که منجر به مرگ حیات وحش شود برخورد خواهیم کرد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار