۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

آب‌های شمال خلیج فارس تا سه روز آینده مواج و متلاطم است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا سه روز آینده مواج و متلاطم است و برای دریانوردی مناسب نیست.
کد خبر: ۹۱۸۴۳

آب‌های شمال خلیج فارس تا سه روز آینده مواج و متلاطم است
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق آبراهی و ساحلی خوزستان به علت وزش باد‌های شدید مواج است.

وی گفت: انتظار می‌رود ارتفاع موج در آب‌های شمال خلیج فارس تا ۲.۵ متر نیز برسد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه سفر‌های دریایی شناور‌های صیادی و باری در آب‌های شمال خلیج فارس به علت شرایط نامناسب جوی خطرآفرین است از شناور‌های دریایی خواست تا بهبود آب و هوایی سفر‌های دریایی خود را به تعویق بیندازند.

سبزه زاری در ادامه افزود: آب‌های اروندرود و بهمنشیر نیز مواج و با مد آب، احتمال پاره شدن تور‌های ماهیگیری و واژگونی قایق‌های کوچک صیادی وجود دارد.

در همین حال با توفانی شدن آب‌های ساحلی خوزستان، از قایق‌ها و شناور‌های تفریحی و گردشگری خواسته شده فعالیت خود را برای پیشگیری از حوادث دریایی، متوقف کنند.

صیادان خوزستانی با اعلام توفانی شدن صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، فعالیت خود را متوقف کردند و شناور‌های آنان در سواحل لنگر انداختند.

هواشناسی خوزستان از عموم دریانوردان و صیادان خواست قبل از شروع فعالیت مجدد، اطلاعات هواشناسی و تغییرات آب و هوایی را از درگاه هواشناسی خوزستان به صورت آنلاین دریافت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار