۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

نجات یک شناور به همراه دو صیاد در شهرستان انزلی

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نجات یک شناور به همراه دو صیاد در شهرستان انزلی خبرداد.
کد خبر: ۹۱۷۹۴

نجات یک شناور به همراه دو صیاد در شهرستان انزلی


به گزارش مانا،  رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: شامگاه جمعه ۱۰ دی ماه طی تماسی با مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان وقوع حادثه‌ای برای شناور صیادی در محدوده ۱۲ مایلی بندر انزلی گزارش شد.

علی منتصر کوهساری افزود: حسب گزارش مذکور، قایق صیادی با دو سرنشین دچار نقص فنی گردیده و موتور محرک قایق از کار افتاده است و اعلام شد که در محدوده آب‌های سواحل روستای سنگاچین شهرستان بندرانزلی قرار دارد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در کمتر از ۵ دقیقه شناور جستجو و نجات اداره کل به محل اعزام شد، گفت: به دلیل تاریکی هوا و همچنین عدم اطلاع رسانی دقیق از موقعیت حادثه توسط صیادان، پس از گذشت کمتر از یک ساعت از عملیات جستجو سرانجام قایق و دو سرنشین آن در فاصله ۱۰ مایلی غرب شهرستان انزلی پیدا و نجات یافتند.

کوهساری افزود: در پایان قایق و سرنشینان آن به سمت ساحل روستای سنگاچین شهرستان بندرانزلی منتقل گردیدند.

وی تصریح کرد: هموطنان عزیز می‌توانند از هر جای استان گیلان در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی، توسط شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان جهت ارائه گزارش حادثه و هچنین درخواست کمک تماس بگیرند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار