۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

نجات 12 ملوان از خطر مرگ حتمی در عملیات جداگانه در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طی دو عملیات جداگانه و همزمان ۱۲ ملوان از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس در محدوده استان بوشهر نجات یافتند.
کد خبر: ۹۱۷۹۰

نجات 12 ملوان از خطر مرگ حتمی در عملیات جداگانه در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده فعالیت مرکز جستجو و نجات دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر را شبانه‌روز دانست و اظهار داشت: نیرو‌های تخصصی به همراه تجهیزات امدادی در تمام شبانه‌روز آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان در خلیج فارس هستند.

وی با اشاره به امدادرسانی به حادثه دیدگان در خلیج فارس گفت: در عملیات نخست یک فروند موتور لنج باری که با شش سرنشین از دوبی به سمت بندر ریگ در حال حرکت بود به سبب شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در همین راستا پس از دریافت درخواست کمک خدمه موتورلنج توسط مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام و موفق شد هر شش نفر سرنشین موتورلنج را از درون دریا نجات داده و بسلامت به بندر دیر منتقل کند.

ارجمندزاده افزود: عنوان کرد: در عملیات دوم نیز بنابر اطلاع مرکز کنترل لاور، یک فروند موتور لنج باری که با شش نفر خدمه در مسیر دوبی به گناوه در حال حرکت بود به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.

وی ادامه داد: در ادامه عملیات نجات با هماهنگی انجام گرفته ناجی ۱۸ از بندر عامری اعزام و در فاصله ۴۰ مایلی بندر عامری نفرات نجات یافته را تحویل گرفته و به بندر عامری انتقال داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این عملیات ساعت اعلام اضطرار چهار بامداد بود که شناور ناجی پس از رسیدن به محل حادثه ساعت ۹ موفق به انتقال سرنشینان به ساحل شد.

وی یادآور شد: انجام دو عملیات جداگانه و همزمان برای نجات ۱۲ سرنشین حکایت از توان و آمادگی قابل توجه نیرو‌های امداد و نجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: با هدف جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، از دریانوردان انتظار است با رصد و پایش دقیق وضعیت دریایی از دریاروی در شرایط نامساعد به طور جد اجتناب کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار