۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
محمدی کرجی ران مطرح کرد:

کاهش هزینه نهایی حمل با ایجاد شهرک لجستیکی در جوار بندر شهیدرجایی

کاهش هزینه نهایی حمل با ایجاد شهرک لجستیکی در جوار بندر شهیدرجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه وجود پسکرانه مناسب از مهم‌ترین مزیت‌های بندر شهیدرجایی به منظور انجام فعالیت‌های لجستیکی است، گفت: با ایجاد شهرک لجستیکی در جوار بندر شهیدرجایی، کاهش هزینه نهایی رقم می‌خورد.
کد خبر: ۹۱۷۴۵

به گزارش مانا؛ علیرضا محمدی کرجی ران، با اشاره به اینکه از مهم‌ترین مزیت‌های بندر شهیدرجایی در اختیار داشتن پسکرانه مناسب به منظور انجام فعالیت‌های لجستیکی است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های پسکرانه‌ای و محوطه‌های عملیاتی، الحاق ۲۶۰۰ هکتار اراضی واقع در شمال بندر شهیدرجایی و در شمال این بندر مدنظر قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه با الحاق اراضی ۲۶۰۰ هکتاری به مجتمع بندری شهیدرجایی، امکان ایجاد یک منطقه لجستیکی برای تبدیل بخش مهمی از واردات کشور به کالاهای با ارزش افزوده، ‌فراهم شده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در ایجاد شهرک لجستیکی در جوار بندر شهیدرجایی می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های تولید، بسته‌بندی، ذخیره‌سازی و حمل و نقل و توزیع کالاهای خدماتی می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه یکی از سیاست های اعلامی تبدیل بنادر کشور به بندرهای نسل سوم است، اظهار داشت: در بندر شهیدرجایی با توجه سوابق، توانمندی و زیر ساخت های اولیه، زمینه برای حرکت در مسیر نسل جدید بنادر فراهم شده است و این امر با توسعه باراندازها امکان پذیر خواهد بود.
کرجی ران ادامه داد: بندر شهیدرجایی؛ دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین‌المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و بنادر حوزه خلیج فارس است و این بندر را به پایگاهی راهبردی تبدیل کرده است.
وی با اشاره به برخورداری بندر شهیدرجایی از اراضی پشتیباتی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در راستای انجام فعالیت‌های پشتیبانی، صنعتی، نفتی و خدماتی در قالب قراردادهای BOt،BOOT، اجاره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، نزدیک بودن با قطب‌های اصلی تولیدی، صنعتی و پتروشیمی کشور، گفت: افزایش مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری، توسعه بندر و کمک به رفع چالش‌ها یکی از هدف‌گذاری‌های مهم در بندر شهیدرجایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار