۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

محدودیت تردد در مرز‌های دریایی خوزستان به مدت دو هفته/خدمه کشتی‌ها اجازه ورود به بندرگاه ندارند

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از اعمال محدودیت در مرزهای دریایی استان خوزستان به مدت دو هفته با هدف پیشگیری از سویه اُمیکرون خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۴۱

محدودیت تردد در مرز‌های دریایی خوزستان به مدت دو هفته/خدمه کشتی‌ها اجازه ورود به بندرگاه ندارند

ولی‌الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: محدودیت تردد در مرز‌های دریایی خوزستان بر‌اساس دستور‌العمل ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال می‌شود.

به گفتۀ وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق دو دوز واکسن و تست PCR منفی نیز شرط تردد گروه‌های هفت‌گانه در مرز‌های دریایی خوزستان است.

وی گفت: گروه‌های هفت‌گانه شامل دارندگان پروانه‌های اقامت معتبر، روادید تحصیلی، روادید حق کار، دانشجویان، طلاب دانشگاه‌ها و مدارس علوم دینی، دارندگان روادید سرمایه‌گذاری و درمانی اجازۀ تردد دارند و به جز این گروه‌ها کسی حق تردد از مرز‌های دریایی را ندارد.

حیاتی اظهارداشت: همچنین سرنشینان کشتی‌های خارجی نیز اجازه ورود به بندرگاه را ندارند و پس از تخلیه و بارگیری به مقصد مورد نظر اعزام می‌شوند.

وی از تداوم تشدید و سخت گیری در تردد‌های زمینی شلمچه در محدودۀ منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: هر گردشگر خارجی باید تست PCR و دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشد.    

حیاتی در ادامه افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه موارد مشکوک به سویه اُمیکرون در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان مشاهده نشده است.

همه شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

استان خوزستان ۵۰۰ کیلومتر ساحل دریایی و آبراهی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار