۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

افزایش چشمگیر ورود گردشگران به سواحل دریای عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان از افزایش چشمگیر ورود گردشگران به سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۳۱

افزایش چشمگیر ورود گردشگران به سواحل دریای عمان

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آمار قابل ملاحظه گردشگران ورودی به سواحل استان سیستان و بلوچستان طی یک ماه گذشته، بیان داشت: روند افزایش میزان گردشگران ورودی به سواحل استان از ابتدای پاییز آغاز شده و هم اکنون به اوج خود رسیده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: اکثر گردشگران ورودی به نوار ساحلی دریای عمان با هدف طبیعت گردی وارد استان می شوند.

وی خاطرنشان ساخت: بیشترین میزان گردشگران در سواحل حوزه شهرستان چابهار حضور دارند که از طریق هوایی وارد منطقه آزاد می شوند.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، در حال حاضر تمام کلوپ‌های تفریحات دریایی به گردشگران انواع خدمات تفریحات ساحلی و دریایی و ورزش های آبی به ویژه غواصی را ارائه می دهند.

جلال زایی همچنین از افزایش آمار اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های بوم گردی ایجاد شده در روستاهای واقع شده در سواحل مکران خبر داد.

وی یادآور شد: بخشی از گردشگران ورودی به نوار ساحلی دریای عمان نیز با برپایی کمپ در محل‌های در نظر گرفته شده در سواحل مکران، اقامت می کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های بوم گردی و هتلها با رعایت تمام موازین بهداشتی و پروتکل های بهداشتی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن سواحل بکر و منحصر به فرد در سالهای اخیر به یکی از مهمترین مراکز اصلی طبیعت گردی کشور تبدیل شده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: علاقه مندی برای سفر به سواحل مکران از طریق برگزاری تور و در قالب سفرهای گروهی بسیار افزایش یافته است.

جلال‌زایی با اشاره به وجود نوار ساحلی گستردۀ اقیانوسی در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بسیاری از آثار طبیعی منحصر به فرد استان در نوار ساحلی و خلیج چابهار و گواتر واقع شده‌اند.

وی با بیان اینکه تالاب صورتی لیپار، جنگل های حرا در خلیج گواتر و کوه‌های مینایتوری از منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی کشور محسوب می شوند، یادآور شد: وجود این آثار طبیعی در نوار ساحلی مکران باعث افزایش روز افزون طبیعت گردان به استان شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، همچنین امکان انجام ورزش‌های دریایی متنوع در آب‌های ساحلی دریای عمان از جمله موج سواری و غواصی را از دیگر ظرفیت‌های مهم گردشگری استان اعلام کرد.

جلال زایی با اشاره به اینکه جذب گردشگران خارجی در کنار حضور گردشگران داخلی از اهمیت بسیاری برای توسعه توریسم دریایی استان برخوردار است، بیان داشت: در همین راستا امیدواریم توسعه همکاری‌ها با کشور‌های همسایه به ویژه عمان، پاکستان و افغانستان نوید بخش تحقق این مهم و جذب گردشگران خارجی به سواحل مکران و در نهایت توسعه توریسم دریایی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار