۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

صادرات ۷۶۷ هزار تُن کلینکر از بندر امام خمینی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۷۶۷ هزار تن کلینکر (ماده اولیه سیمان) از بندر امام خمینی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۷۲۵

صادرات ۷۶۷ هزار تُن کلینکر از بندر امام خمینی
امیرحسین نظری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان کلینکر با ۲۳ کشتی بزرگ و ۱۵ کشتی کوچک مقیاس به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است و این در حالی است که در مدت مشابه پارسال یک میلیون و ۲۱۶ هزار تُن کلینکر از بندر امام خمینی با ۲۹ فروند کشتی و سه فروند بارج صادر شد.

وی با اشاره به دپوی حدود ۱۰۰ هزار تُن کلینکر صادراتی در بندر امام خمینی افزود: اخیراً دشواری‌های زیادی برای تامین کشتی‌هایی با مقیاس بزرگ با هدف صادرات به وجود آمده است و به اجبار باید از کشتی‌هایی با مقیاس کوچک جهت حمل کالا‌های صادراتی استفاده کرد که این مسأله فرآیند بارگیری کلینکر‌های صادراتی را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

وی گفت: یکی دیگر از چالش‌ها، خدمات‌دهی اسکله‌های بندری استان به کشتی‌های کوچک مقیاس است که پروسۀ ارائه خدمات به این کشتی‌ها به همان اندازه کشتی‌های باری با تناژ بالا، طول می‌کشد و این مسأله عملیات بارگیری کشتی‌های با مقیاس کوچک را زمان بر می‌کند.

نظری افزود: ۱۰۰ هزار تُن کلینکر تولیدی کارخانجات سیمان در بندر امام خمینی در خطر نابودی قرار داشت که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، این مسأله به سرعت حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در این زمینه با هماهنگی‌های انجام‌شده بین کارخانجات سیمان و اداره کل بنادر و دریانوردی استان، تجهیزات مورد نیاز به میزان کافی برای جابه‌جایی کلینکر دپو شده در بندر امام خمینی تأمین و فرآیند بارگیری این محموله‌ها به کشتی‌های باری انجام شد تا از نابودی این میزان کلینکر در بندر جلوگیری شود.

بندر امام خمینی بزرگترین بندر راهبردی برای صادرات کالا‌های غیرنفتی و پتروشیمی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار