۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

دور جدید مراقبت های بهداشتی و قرنطینه ای در بنادر و مرزهای دریایی و ساحلی خوزستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی نظارتی ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا از آغاز دور جدید مراقبت‌های سختگیرانه بهداشتی و راه اندازی قرنطینه جدید در بنادر و مرز‌های دریایی و ساحلی خوزستان همزمان با مخاطرات شیوع سویه اُمیکرون به کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۹۹

دور جدید مراقبت های بهداشتی و قرنطینه ای در بنادر و مرزهای دریایی و ساحلی خوزستان


ولی الله حیاتی در گفتگو بار خبرنگار مانا افزود: برحسب مصوبات ستاد ملی کرونا و تأکید ستاد استانی مدیریت کرونا، مراقبت‌های بهداشتی در مرز‌های دریایی و ساحلی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنان ملاک عمل دو دز واکسن و PCR ۹۶ ساعت است و در ۴۰ مایلی  بندر امام خمینی تیم‌های نظارتی ما از خدمه تست گرفته و مکان  قرنطینه در بندر امام خمینی راه اندازی و خدمه کشتی‌های خارجی حق خروج از کشتی هنگام تخلیه و بارگیری کالا را ندارند.

حیاتی افزود: مکان جدید قرنطینه نیز در بندر امام خمینی نیز بطور کامل تجهیز شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به انجام مراقبت‌های سندرمیک در مرز‌های دریایی و هوایی گفت: در فرودگاه‌های آبادان، ماهشهر و اهواز نیز اکیپ‌های بهداشت مستقر شده‌اند و کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: گردشگران عراقی که از شلمچه عازم منطقه آزاد اروند و شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان هستند تا باید دو دُز واکسن کرونا نیز را ترزیق کرده باشند و تست منفی PCR را نیز داشته باشند.

براساس آزمایش‌ها و تست‌های انجام شده تاکنون مورد مشکوکی از سویه جدید اُمیکرون در بنادر و شهر‌های ساحلی خوزستان مشاهده نشده است.

همه شهر‌های ساحلی خوزستان از دو هفته پیش در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار