۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

سامانه هوشمندسازی تردد کامیون سبب کاهش ترافیک در بندر بوشهر شد

رئیس اداره فنّاوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگقت: سامانه هوشمندسازی تردد کامیون سبب کاهش ترافیک در مبادی ورودی و خروجی و همچنین محوطه‌های بندر بوشهر شده است.
کد خبر: ۹۱۶۹۶

سامانه هوشمندسازی تردد کامیون سبب کاهش ترافیک در بندر بوشهر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید علی اکبر هاشمی با اشاره به راه‌‌اندازی نمایشگاه حمل و نقل‌، لجستیک و صنایع وابسته واقع در مصلی تهران اظهار داشت: سامانه بومی تردد کامیون بندر بوشهر در این نمایشگاه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی افزود: این سامانه به منظور کنترل بهینه تردد ناوگان حمل و نقل به محوطه های بندری طراحی شده است که نتیجه پیاده سازی آن، کاهش ترافیک در مبادی ورودی و خروجی و همچنین در محوطه‌های بندری است.

رئیس اداره فنّاوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: پیش از این در فرآیند درخواست ورود کامیون، مراجعه صاحبان کالا یا نماینده قانونی آنان نیاز بود که با پیاده سازی سامانه مذکور، علاوه بر حذف فیزیکی و کامل ارباب رجوع، مراحل درخواست به‌صورت الکترونیک و از بستر اینترنت انجام شود.

هاشمی اضافه کرد: همچنین این امر، سبب حذف اسناد کاغذی شد و در پی آن تخلفات اداری و جعل اسناد نیز کاملاً غیر ممکن شده که این موضوع خودگام مهمی در پیشگیری از قاچاق کالا است.

وی افزود: تخصیص بهینه درخواست‌های ورود ناوگان حمل و نقل علاوه بر افزایش رضایتمندی مشتریان و ذی‌نفعان بندر، منجر به تسریع در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا می‌شود‌.

رئیس اداره فنّاوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از این‌رو با توجه به پوشش‌دهی کامل سامانه برای کالای عمومی، کانتینری و نفتی در هر دو رویه واردات و صادرات، ترددها در زمان پیش‌بینی شده به بندر ورود می‌کنند و بهینه سازی فرآیندها برای تحقق اهداف سازمانی و افزایش رضایتمندی ، از اولویت‌های طراحی سامانه بوده است.

هاشمی گفت: با توجه به برنامه دوم اصلاح نظام اداری کشور در خصوص توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری، سامانه مدیریت تردد کامیون گام مهمی در تحقق پیاده سازی دولت الکترونیک بوده و در آینده نزدیک، توسعه سامانه در بخش ارتباط با سایر سامانه‌های نرم‌افزاری سازمان‌های همکار از قبیل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ ای منظور دریافت اطلاعات مجوزهای تخلیه و بارگیری، صورت خواهد پذیرفت.

رئیس اداره فنّاوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد : این سامانه توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر طراحی و عملیاتی شده است و پیاده سازی آن در راستای هوشمندسازی بنادر و تحقق اهداف دولت الکترونیک است تا هموطنان به منظور درخواست ورود ناوگان حمل و نقل دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار