۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

یدک کش‌های نیمه خودران در یکی از شلوغ ترین بنادر جهان

یدک کش‌های نیمه خودران در یکی از شلوغ ترین بنادر جهان
بندر تیانجین چین به لطف حمایت شرکت Wärtsilä و انجمن رده بندی چین، برنامه هایی برای استقرار یدک کش های نسل بعدی با سیستم های پشتیبانی نیمه خودران دارد.
کد خبر: ۹۱۶۹۰

به گزارش مانا؛ انتظار می‌رود یدک‌کش‌های پیشرفته نیمه خودران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ در بندر بزرگ نیانجین آماده عملیات و خدمات باشند.
اگرچه این یدک کش ها کاملا مستقل و خودران نیستند، اما به یک سیستم درک محیطی پیشرفته مجهز خواهند شد که می‌تواند اجسام کوچک را شناسایی کرده و پشتیبانی تصمیم‌گیری را برای خدمه فراهم کند.
این فناوری لزوماً محدود به عملیات بندری و یدک کش ها نبوده و می‌تواند به سایر کلاس‌های کشتی نیز تعمیم داده شود.
از قابلیت های این فناوری نیمه خودران می توان به تردد در مسیرهای باریک رودخانه ای و طی مسیر با آستانه انحراف ۶ فوت و همچنین پهلوگیری، چرخش و عقب نشینی و مانورهای پایلوتینگ اشاره کرد.
شان فرنبک، رئیس Wärtsilä در این خصوص گفت: با توجه به اینکه بندر تیانجین یکی از ده بندر پرتردد در جهان است و همچنین اهمیت استراتژیک آن در کشتیرانی چین، استفاده از این تکنولوژی در بخش خدمات بندری، فرصت های بسیاری را برای همکاری در منطقه فراهم می کند.
یانگ جیمین، معاون گروه بندر تیانجین نیز با اشاره به چشم انداز تیانجین در مورد عملیات بندری ایمن تر و پایدارتر، گفت: این پروژه مکمل اقدامات ما در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت بوده  و همچنین به ما فرصت می دهد تا همکاری های بیشتری را برای ارتقای خدمات بندری هوشمند در آینده بررسی کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار