۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده باقی‌مانده در بندر امام تا یک ماه آینده

نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی گفت: ظرف یک ماه آینده 20 هزار تُن ذرت آلوده باقی‌مانده در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۲۶

تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده باقی‌مانده در بندر امام  تا یک ماه آینده


به گزارش خبرنگار مانا، قاسم رسولی فاضل در جریان بازدید از بندرگاه امام خمینی (ره) افزود: در چند سال گذشته ۱۲۰ هزار  تن ذرت آلوده در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) نگهداری می‌شد که در یک سال گذشته ۱۰۰ هزار تن آن خارج شده است.  

وی با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه بر مختومه شدن این پرونده ذرت آلوده افزود: تا یک ماه آینده وضعیت ۲۰ هزار تن ذرت باقی مانده فاسد نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی از جمله گمرکات اعلام متروکه شدن کالا‌های رسوب شده در بنادر می‌باشد و عزم و جدیت دستگاه قضایی و سازمان اموال تملیکی در شناسایی به موقع اموال متروکه در بنادر است.

وی اظهار تأسف از برخی تعلل‌ها و قصور‌ها در ثبت اظهار‌نامه برخی محموله‌های وارداتی که بعضاً به مدت ۹ سال طول کشیده است بر لزوم حساسیت نسبت به بیت‌المال، التزام به مفاد قانون و عمل به موقع در انجام وظایف محموله تاکید کرد.

رسولی فاضل با اشاره به اینکه تقصیراتی در این بین وجود دارد، افزود: با تلاش قوه قضاییه و هم‌گرایی و همصدایی بین دو دستگاه قضایی و اجرایی به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

به گزارش مانا، در چند سال اخیر نمایندگانی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بازرسی و مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف محموله ذرت آلوده شده بودند.

ذرت یکی از مهمترین نهاده‌های دامی است که توسط شرکت پشتیبانی امور و برخی شرکت‌های خصوصی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار