۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

افزایش اعضای آیمو به ۱۷۵ کشور/ نام‌گذاری روز بین‌المللی بانوان شاغل در صنعت دریایی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مصوبات جدید مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۶۰۷
افزایش اعضای آیمو به ۱۷۵ کشور/ نام‌گذاری روز بین‌المللی بانوان شاغل در صنعت دریایی

به گزارش مانا، حسین عباس نژاد با اشاره به مصوبات سی و دومین نشست مجمع سازمان بین المللی دریانوردی، اظهار داشت: با تصویب کنوانسیون موجد آیمو توسط بوتسوانا، تعداد کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی از ۱۷۴ به ۱۷۵ کشور افزایش یافت و علاوه بر این اصلاحیه‌های بازنگری ساختار شورای آیمو توسط مجمع این سازمان بین المللی تصویب شد.
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مجمع سازمان بین المللی دریانوردی در خصوص اصلاحیه کنوانسیون موجد آیمو و اصلاح قوانین و مقررات شورا از جمله ماده های ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ب و ۸۱ تصمیم گیری کرد، گفت: در خصوص ماده ۱۶، مجمع با افزایش اعضای شورا از ۴۰ کشور به ۵۲ کشور و در مورد ماده ۱۷ با اختصاص ۱۲ کشور در گروه a و ۱۲ کشور در گروه b  و ۲۸ کشور در گروه c  موافقت کرد.
 
عباس نژاد افزود: در ماده ۱۹ب، مجمع با  تعداد ۳۴ کشور عضو شورا به عنوان حد نصاب لازم برای تشکیل جلسات  شورا و در خصوص اصلاح ماده ۱۸ کنوانسیون موجد در خصوص زمان و طول مدت عضویت کشورهای عضو در شورا، مجمع با افزایش آن به ۴ سال موافقت کرد.
 
ترغیب کشورها در رابطه با تصویب اصلاحات ساختاری شورای آیمو
 
وی با بیان اینکه مجمع همچنین قطعنامه ای را مصوب کرد که کشورها را ترغیب می‌کند تا اصلاحات ساختاری شورا را هر چه سریع تر در کشورهای متبوع خود به تصویب برسانند، گفت: همچنین تخصیص روز بین‌المللی بانوان شاغل در صنعت دریایی International Day for Women in Maritime مدنظر قرار گرفت و مجمع مصوب کرد که تاریخ ۱۸ ماه می هر سال میلادی به عنوان روز بین المللی بانوان شاغل در صنعت دریانوردی یا به اصطلاح International day for women in Maritime اختصاص یابد.
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تقدیر مجمع از نقش زنان در صنعت دریانوردی که شامل شاغلان در خشکی و بانوان دریانورد می‌شود، بیان کرد: به کارگیری، حفظ و نگهداری زنان شاغل و توانمندسازی آن ها از اهداف نام‌گذاری این روز است.
 
گزارش وضعیت حق عضویت کشورها
عباس نژاد در رابطه با اعلام گزارش وضعیت حق عضویت کشورها، عنوان کرد: آخرین وضعیت پرداخت حق عضویت کشورهای عضو ایمو توسط دبیرکل آیمو اعلام شد و بر اساس آن ایران تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی حق عضویت خود را به این سازمان پرداخت کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار