۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

خور‌های بندر ماهشهر در معرض آلودگی زیست محیطی پتروشیمی‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: خور‌های بندر ماهشهر در معرض آلودگی زیست محیطی ناشی از ورود حجم زیادی از پساب‌های پتروشیمی‌ها قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۵۹۴

خور‌های بندر ماهشهر در معرض آلودگی زیست محیطی پتروشیمی‌ها


محمد جواد اشرفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: روزانه بیش از ۲۳۰۰ متر مکعب پساب و فلزات سنگین همچون جیوه و کربن‌ها از خروجی پساب‌های واحد‌های پتروشیمی‌های ماهشهر وارد خور‌های بندر ماهشهر می‌شود.

وی گفت: ورود این حجم پساب‌های خطرناک به خور‌های ماهشهر، حیات آبزیان و پرندگان مهاجر را به شدت تهدید می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه اخطار‌ها و هشدار‌های لازم به واحد‌های پتروشیمی داده شده است افزود: پرونده برخی واحد‌های پتروشیمی که آلودگی زیست محیطی دارند در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.  

 رئیس اتحادیه صید و صیادی ماهشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مانا نیز گفت: میزان صید ماهیان دریایی در خور‌های ماهشهر در سال‌های اخیر به علت آلودگی به شدت کاهش یافته است.

سعید عساکره افزود: بسیاری از ماهیان که در خور‌های بندر ماهشهر که توسط صیادان محلی  صید می‌شوند آلوده هستند.

وی با ابراز نگرانی شدید از مهاجرت ماهیان دریایی از خور‌های بندر ماهشهر به دیگر نقاط خلیج فارس افزود: آلودگی خور‌های این منطقه که زمانی بهترین ماهیان دریایی بودند به علت ورود پساب‌های صنعتی واحد‌های پتروشیمی هم اکنون به آلوده‌ترین آبزیان تبدیل شده‌اند.

عساکره افزود: تعداد زیادی از صیادان این منطقه نیز به علت کاهش صید و آلودگی‌های زیست محیطی مهاجرت کرده و تعدادی نیز بیکار شده‌‎اند.

وی خواستار اقدام موثر و عملی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای جلوگیری از ورود پساب‌های صنعتی به خور‌های ماهشهر شد.

مدیرکل شیلات خوزستان نیز از اینکه همچنان حجم زیادی پساب‌های خطرناک و زیانبار وارد خور‌های بندر ماهشهر می‌شود ابراز نگرانی کرد.

فتح الله ابوعلی افزود: صیادان این منطقه از وضعیت موجود ابراز ناخرسندی می‌کنند، چون معیشت آنان به خطر افتاده است.

وی خواستار راه اندازی واحد‌های تصفیه پساب به خصوص در همه واحد‌های پتروشیمی ماهشهر با هدف حفط محیط زیست و اشتغال صیادان محلی شد.

هم اکنون حدود ۲۷ واحد پتروشیمی در ماهشهر فعال هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار