۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

پس از گذشت یک ماه؛ اپراتور بندر هندی ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی را لغو کرد + سند

پس از گذشت یک ماه، اپراتور بندر موندرا به عنوان فعالترین بندر کانتینری هند، ممنوعیت و محدودیت‌های ورود کشتی‌های ایرانی را روز گذشته لغو کرد.
کد خبر: ۹۱۵۸۶

به گزارش مانا، در حالی که از حدود یک ماه گذشته مسئولان سازمان بنادر ایران اعلام کرده بودند در بندر موندرا هیچ محدودیتی برای پذیرش کشتی های ایرانی نیست، اپراتور بندر موندرا از روز گذشته، محدودیت پذیرش محمولات کانتینری از مبدا ایران را رفع کرد.

 موندرا، فعالترین بندر کانتینری هندوستان واقع در ایالت گجرات است که از ۱۵ نوامبر (۲۴ روز پیش) اعلام کرده بود به علت قاچاق کالاهای غیرمجاز، پذیرش محمولات کانتینری از مبدا ایران، افغانستان و پاکستان را متوقف کرده است.

دیروز (۸ دسامبر) اعلام شد که بعد از حصول اطمینان از صحت اعمال فرآیندها توسط طرفین متعامل با آن بندر، ممنوعیت یاد شده برداشته شده است. 

 در طی مدت اعمال ممنوعیت فوق، کشتی هایی کانتینربری که از ایران (به خصوص بندرعباس) عازم بندر موندرا بودند ناچار به تغییر مسیر به بندر دولتی کاندلا در ایالت گجرات هند شدند.

با وجود این رفع محدودیت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دلایل ناشی از تحریمهای بین المللی ناچار به تداوم تردد به بندر کاندلا خواهد بود و همچنان مانند روال گذشته سرویسی به مقصد بندر موندرا ارائه نمی کند.

بندر موندرا یک بندر خصوصی مهم است که با سرمایه گذاری مشترک گروه آدانی هند و دی پی ورلد امارات توسعه یافته و به دلیل ارتباط مناسب ریلی با ایالات واقع در غرب هندوستان و پس کرانه های آنها، تداوم ارتباط دریایی با آن بندر برای تجار و بازرگانان و خطوط و شرکتهای کشتیرانی از اهمیت خاص برخوردار است./ ایلنا

پس از گذشت یک ماه؛ اپراتور بندر هندی ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی را لغو کرد + سند

ارسال نظرات
آخرین اخبار