۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

تشدید سختگیری‌ها در بنادر کشور برای کنترل شیوع کرونا/ پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی

تشدید سختگیری‌ها در بنادر کشور برای کنترل شیوع کرونا/ پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور گفت: همزمان با گسترش سویه جدید کرونا (اومیکرون) مقررات پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر و کنترل خدمه با سختگیری بیشتری اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۵۵
به گزارش مانا، چنگیز جواد پور از سختگیری در بنادر کشور برای کنترل شرایط بهداشتی کشتی‌ها خبر داد و افزود: پروتکل اصلی سازمان بنادر در قبال کشتی‌های ورودی به بنادر این است که هیچ کشتی‌ قبل مشخص شدن وضعیت کرونای خدمه، نمی تواند کنار اسکله پهلو بگیرد.
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور ادامه داد: هیچ دستورالعمل جدیدی از طرف وزارت بهداشت به سازمان بنادر ابلاغ نشده است، اما پروتکل‌های قبلی کرونایی با سختگیری بیشتری در بنادر اجرایی می شود.
وی گفت: بر این اساس روند اجرایی مقررات پهلوگیری کشتی در بنادر تشدید و با سختگیری بیشتری اجرایی می‌شود.
به گفته چنگیز جواد پور، گروه نظارت کشتی متشکل از حراست، گارد دریایی، نیروی انتطامی، وزارت بهداشت و قرنطینه با هم در لنگرگاه شرایط بهداشتی خدمه را چک می‌کنند و اگر شرایط طبیعی بود اجازه پهلوگیری کشتی‌ها وجود دارد.
مسئول مقابله با کرونا در بنادر کشور با اشاره به خبر مربوط به ورود کشتی حامل اتباع آفریقای جنوبی، هند و پاکستان به بندر امام خمینی(ره)، توضیح داد: بندر امام(ره) یکی از دو بندر بزرگ کشور است که از گوشه کنار جهان کشتی‌های بزرگ وارد این بندر می شوند؛ به همین دلیل هم‌زمان با گسترش سویه‌های جدید کرونا در جهان، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بنادر تشدید می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار