۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

خط کشتیرانی فرانسه برای حل بحران ازدحام بنادر آمریکا پیشقدم شد

بزرگترین خط کشتیرانی با تعیین ضرب‌الاجل ۹۰ روزه از اول دسامبر برای تخلیۀ کامل کانتینرها در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیج اعلام آمادگی کرد. گفته می‌شود اجرای این پروژه برای آمریکا ۲۲ میلیون دلار هزینه داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۵۴۸

خط کشتیرانی فرانسه برای حل بحران ازدحام بنادر آمریکا پیشقدم شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ تلاش‌ها برای جابه‌جایی و تخلیه کالا‌های عقب افتاده در بنادر بزرگ آمریکا همچنان ادامه دارد. علی‌رغم پیشرفت‌هایی که گزارش شد‌ه مشتریان همچنان منتظر دریافت کالا‌های خود هستند.

"جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا در ملاقات با رهبران صنعت خرده فروشی و تولید کنندگان آمریکایی از طریق شبکۀ مجازی ضمن اطلاع از تلاش‌های گروه ویژه بنادر برای حل بحران خواستار ادامه روند تخلیۀ کالا‌ها در بنادر شد.

در همین حال "داگ مک میلون" مدیر‌عامل Walmart اعلام کرد یک محوطه برای ذخیرۀ کانتینر‌های تخلیه شده از کشتی در اختیار مدیران بنادر گذاشته شده تا مشتریان نسبت به حمل آن‌ها اقدام کنند.

این گزارش حاکی است در دیدار رئیس جمهور آمریکا با نمایندگان صنایع مختلف این کشور اعلام شد با توجه به اقدامات به عمل آمده تا کنون ۵۱ درصد از کالا‌ها در بنادر کالیفرنیای جنوبی تخلیه شده است.

مسئولان بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ نیز در ملاقات با "جان پورکاری" فرستاده ویژه دولت آمریکا در بنادر اعلام کردند در این مدت با توجه به تلاش‌های صورت گرفته کاهش ۳۷ درصدی تخلیه بنادر از کانتینر‌های موجود را شاهد هستیم.

در ادامه این گزارش آمده است با توجه به شرایط فعلی بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیج غول کشتیرانی CMA CGM که بیشترین کشتی و کانتینر را در بنادر آمریکا دارد، طی قراردادی  که  از اول دسامبر اجرایی شد تصمیم دارد تمامی کالا‌های موجود در دو بندر لس‌آنجلس و لانگ‌بیج را به طو‌ر کامل تخلیه کند به شرطی که این موقعیت را داشته باشد که میزان جریمه مشتریانی که نتوانند در مدت ۹ روز کالا‌های خود را از بنادر خارج کنند در روز‌های پایانی هر هفته  از ۱۰۰ دلار به ۲۰۰ دلار برساند. مدت این قرارداد سه ماه تعیین شده است.

بر این اساس کارشناسان معتقدند قرارداد این دو بندر ۲۲ میلیون دلار برای آمریکا هزینه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار