۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

نجات سرنشینان قایق غیر مجاز در آب‌های بندر تیاب

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از نجات جان چهار نفر از سرنشینان یک فروند قایق غیر مجاز در شش مایلی بندر تیاب خبر داد و گفت: با امداد رسانی توسط همیار ناجی بندر تیاب این افراد نجات یافتند و در سلامت کامل به سر می‌برند.
کد خبر: ۹۱۵۴۶

جات سرنشینان قایق غیر مجاز در آب‌های بندر تیاب
به گزارش مانا، حمیدرضا محمد حسینی تختی صبح امروز (۱۴ آذرماه) با اعلام این خبر گفت: یک فروند قایق به صورت غیر‌قانونی از اسکله تفریحی بندر تیاب قصد عزیمت به بندر هرمز را داشته که  به دلیل عدم توجه به هشدارهای هوا شناسی  با شرایط نامساعد جوی روبه‌رو شده و در میانه  مسیر دچار شرایط اضطرار می شود.

وی افزود: با تماس یکی از سرنشینان قایق با مرکز جستجو و نجات و اعلام شرایط اضطرار، بلافاصله همیاران ناجی بندر تیاب عازم منطقه می شوند.

محمد حسینی اضافه کرد: با انجام عملیات جستجو و نجات در ساعت ۲۱:۳۰ تمامی سرنشینان قایق  نجات یافته و در سلامت به اسکله تفریحی تیاب منتقل شدند.

این مقام مسئول بی توجهی به اخطاریه های هواشناسی، عدم استفاده از سیستم کمک ناوبری و مخابراتی و تردد به صورت غیر مجاز  را علل بروز این شرایط اضطرار اعلام کرد.

وی با اشاره به شرایط بد جوی در این فصل  و مواج شدن دریا، از شناور های تفریحی و تجاری درخواست کرد قبل از دریاروی از سالم بودن تجهیزات ایمنی و ارتباطی شناور اطلاع حاصل نموده و به  اخطارهای هواشناسی توجه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار