۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

تشدید کنترل مرز‌های دریایی و ساحلی خوزستان برای پیشگیری از ورود کرونای امیکرون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از تشدید عملیات کنترل مرز‌های دریایی و ساحلی خوزستان برای پیشگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا موسوم به "امیکرون" خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۲۴

تشدید کنترل مرز‌های دریایی و ساحلی خوزستان برای پیشگیری از ورود کرونای امیکرون


دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این راستا ماموران بهداشتی با حضور در ورودی‌های دریایی خوزستان، همه مسافران ورودی به کشور را تحت آزمایش PCR و تست تکمیلی قرار می‌دهند.

وی گفت: تا اطمینان از منفی بودن تست‌ها حاصل نشود هیچ مسافر خارجی حق ورود به کشور از طریق مرز‌های دریایی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی در مورد سویه جدید و بسیار خطرناک کرونا موسوم به امیکرون به شدت هشدار داده است افزود: قدرت انتقال ویروس جدید ۱۰ برابر دلتا است از این رو باید مرز‌های دریایی و هوایی استان خوزستان به دقت مراقبت شوند تا از ورود این سویه خطرناک جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: با وجود آنکه مناطق ساحلی خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، ولی همچنان کشتی‌های ورودی به بنادر استان و خدمه آنان باید تست منفی کرونایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه پرواز‌های مستقیم از خوزستان به کشور‌های آفریقایی نداریم اظهار داشت: مسافران کشور امارات متحده عربی ورودی به فرودگاه‌ها و بنادر خوزستان به شدت کنترل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با توجه به اینکه کشور امارات و برخی کشور‌های دیگر به این کشور‌ها پرواز دارند نگرانی وجود دارد که از این طریق آلودگی وارد خوزستان شود.

دکتر ابول نژادیان با یادآوری اینکه سویه دلتا از آفریقای جنوبی منتشر شد و همه دنیا را گرفتار کرد، افزود: این سویه نیز از آفریقای جنوبی است که تاکنون تنها کمتر از ۱۰۰ مورد آن تأیید شد.

ابول نژادیان گفت: در کشور‌های آفریقای جنوبی کمتر از ۲۲ درصد مردم واکسن دریافت کرده‌اند بنابراین امکان جهش ویروس زیاد است و ما هنوز نمی‌دانیم که این گونه، واکسن‌گریز است یا واکسن را دور می‌زند یا خیر.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تأکید کرد: در مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان پایگاه انجام تست PCR مستقر است و باید مراقبت‌ها بیش از پیش تشدید شود.

وی گفت: گردشگران عراقی که از طریق منطقه آزاد اروند وارد کشور می‌شوند نیز تحت مراقبت ویژه قرار می‌گیرند و در صورت وجود مورد مشکوک، اقدام‌های لازم بهداشتی و پیشگیری انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار