۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

۱۲ آذر زمان ممنوعیت صید میگوی دریایی خلیج فارس اعلام شد

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: از سوی کمیته صید میگوی دریایی خلیج فارس، جمعه دوازدهم آذر ممنوعیت صید میگو در آب‌های استان خوزستان اعلام شد.
کد خبر: ۹۱۵۱۷

۱۲ آذر زمان ممنوعیت صید میگوی دریایی خلیج فارس اعلام شد

مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه شرایط ذخایر میگوی دریایی در آب‌های استان خوزستان به گونه‌ای است که امکان صید این گونه با ارزش دریایی، طی دو فصل برای صیادان این استان وجود خواهد داشت، اظهار داشت: فصل دوم صید میگوی خلیج فارس در آب‌های استان خوزستان از اول آبان ماه آغاز شده بود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: از سوی کمیته صید میگوی دریایی خلیج فارس، جمعه دوازدهم آذر ممنوعیت صید میگو در آب‌های استان خوزستان اعلام شد.

آخوندی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده طی دومین فصل صید میگوی خوزستان از اول آبان ماه در مجموع هزار و ۳۱ تن میگو طی ۴۳ روز، صید شده است.

به گفته وی، از این میزان ۵۴۴ تن به صید میگوی ببری، ۴۳۶ تن به صید میگوی سرتیز و ۵۱ تن به صید میگوی خنجری اختصاص داشته است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی صید میگوی خلیج فارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته طی ۴۳ روز گذشته، اذعان داشت: این در حالی است که صید امسال در مقایسه با میانگین صید ۱۰ سال گذشته با ۴ درصد کاهش همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی در استان خوزستان در طول سال دو مرتبه در فصل‌های تابستان و پاییز انجام می‌شود، خاطرنشان ساخت: صید میگو در آب‌های خوزستان علاوه بر لنج‌های صیادی با قایق‌های کوچک نیز انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیشترین میزان میگوی دریایی در آب‌های استان خوزستان به صید گونه ببری سبز اختصاص دارد؛ همچنین علاوه بر گونه ببری سبز، گونه‌های سفید و سرتز نیز در آب‌های خوزستان از سوی صیادان صید می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: صید میگوی ببری سبز که در مقایسه با گونه‌های سفید و سرتیز از کیفیت بیشتری برخوردار است در صیدگاه بحرگان که با بوشهر مشترک است، صورت می‌گیرد.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: بخش اعظم میگوی دریایی صید شده در خوزستان در شهرستان‌ها و استان همسایه به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به حضور صیادان غیرمجاز در زمان اعلام صید قانونی، گفت: صید غیرمجاز میگو از سوی شناور‌های بدون مجوز در آب‌های خلیج فارس صورت می‌گیرد که به دلیل کمبود امکانات و نیرو قادر به مهار آن‌ها نیستیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: در راستای حفاظت از ذخایر میگوی دریایی خلیج فارس، چندین سال است که صید صنعتی میگوی دریایی در خلیج فارس انجام نمی‌شود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: پیش از این ۱۱ فروند شناور صید صنعتی در آب‌های خلیج فارس به صید میگوی دریایی می‌پرداختند که به منظور حمایت از ناوگان خرد صیادی و حفاظت از ذخایر فعالیت آن‌ها ممنوع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار