۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

معرفی بیش از یک هزار صیاد متخلف خوزستانی به مراجع قضایی

مدیرکل شیلات خوزستان ضمن ابراز نگرانی شدید از موارد تخلف صیادان استان و استفاده غیرمتعارف از روش‌های صید که سبب نابودی ذخایر آبزیان صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس می‌شود گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۱۹ صیاد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۱۴۹۷

معرفی بیش از یک هزار صیاد متخلف خوزستانی به مراجع قضایی

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال ۲۲۰ فروند شناورصیادی متلف و فاقد هویت در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف شدند گفت: با اجرای عملیات‌های متعدد، گشت زنی‌های دریایی و ساحلی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت نیرو‌های دریابانی در ماهشهر، آبادان، شادگان و با تعامل سازنده و اجرای طرح دریابست با صید غیرقانونی در صیدگاه‌های منطقه برخورد می‌شود.

وی افزود: در راستای برخورد با صید غیرقانونی و مخرب در نیمه نخست امسال، ۵۶۶ نفر ساعت گشت دریایی انجام شده که ۱۴۱ فروند قایق و ۷۹ فروند لنج توقیف شده است و در جریان بازرسی از این شناورها، مقدار ۱۶ تن و ۲۶۵ کیلوگرم انواع ماهی و ۱۰ تن و ۵۶۵ کیلوگرم میگو کشف و ضبط شد.

مدیر کل شیلات خوزستان، به سایر کشفیات در جریان بازرسی شناور‌ها اشاره نمود و ادامه داد: ۲۴۴ طاقه تور گوشگیر، ۲۸۹ عدد لنگر، ۱۲۵ طاقه تور ترال و ۱۲ دستگاه خودرو نیز ثبت و ضبط شدند.

ابوعلی تاکید کرد: در صورت تکرار تخلفات، شیلات به ناچار نسبت به ابطال مجوز یا پروانه صید افراد با سابقه اقدام خواهد کرد ضمن آنکه افراد متخلف علاوه بر معرفی به مراجع قضایی از طریق کمیسیون تخلفات صیادی استان نیز طبق تخلف صورت گرفته اعمال محرومیت دریایی خواهند شد.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، روند افزایشی داشته است افزود: این موضوع حاکی از آن است که مجازات‌های اعمال شده بازدارنده و کافی نیست.

بر اساس اعلام شیلات خوزستان پارسال حدود ۵۱ هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه‌های خوزستان صید شد.

معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی با صید و صیادی و آبزی پروری گره خورده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار