۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

افتتاح مینی پالایشگاه نفت در منطقه آزاد اروند

مینی پالایشگاه نفت با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۴۸۰

افتتاح مینی پالایشگاه نفت در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرنگار مانا، معاون توسعه کسب و کار و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در مراسم بهره‌برداری از این واحد صنعتی گفت: مینی پالایشگاه نفت با استفاده از هیدروکربن سبک و سنگین توان تولید سالانه ۱۳۲ هزار تن به ارزش ۶۴ میلیون دلار در سال را دارد.

جبار سالم پور افزود: این واحد صنعتی با استفاده از مواد اولیه مورد نیاز که شامل میعانات گازی، نفت سفید و دیگر مشتقات مشابه، محصولات هیدروکربن سبک و سنگین تولید و از طریق منطقه آزاد اروند صادر می‌کند.

با بهره برداری از مینی پالایشگاه نفت در منطقه آزاد اروند برای ۱۰۰ فرصت شغالی ایجاد شده است.

سالم پور با بیان اینکه راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند توسعه کسب و کار‌های کوچک است و فعال سازی واحد‌های صنعتی است، گفت: توجه به صنایع بالادستی و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی از اهداف این سازمان است و شهر بندری آبادان با دارا بودن پالایشگاه، پتروشیمی، شرکت روغن سازی ایرانول و پاسارگاد این امکان فراهم است تا توجه بیشتری به این صنایع شود.

منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر و جزیره مینو است و در محل تلاقی اروندرود و کارون قرار دارد.

این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منطقه آزاد اروند فعالیت اقتصادی خود را در بهمن ماه ۱۳۸۴ شروع کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار