۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
استاندار بوشهر:

۵۰ هزار اراضی ساحلی تنگستان و دشتی مستعد پرورش آبزیان است

استاندار بوشهر اقتصاد دریا محور را یکی از برنامه‌های مهم تولیدی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری دانست و گفت: در این راستا ۵۰ هزار هکتار زمین غیرقابل کشاورزی در تنگستان و دشتی مستعد پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو است.
کد خبر: ۹۱۳۷۰

۵۰ هزار اراضی ساحلی تنگستان و دشتی مستعد پرورش آبزیان است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده در مراسم معارفه فرماندار تنگستان یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر را توسعه اقتصاد دریا محور دانست و اظهار داشت: در این زمینه طرح‌های مهم پرورش ماهی و میگو تدوین و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه تنگستان علاوه بر ظرفیت کشاورزی، دامپروری و تجارت دریایی از قابلیت پرورش آبزیان برخوردار است گفت: توسعه طرح‌های آبزی‌پروری از برنامه‌های مهم در تنگستان است که در این زمینه ۵۰ هزار هکتار اراضی ساحلی غیر قابل کشاورزی ویژه آبزی‌پروری شناسایی شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی و اشتغال‌زایی خاطر نشان کرد: پرورش آبزیان به روش متراکم و فوق متراکم مورد توجه ویژه قرار دارد چراکه تولید میگو در این روش به بیش از ۱۰ برابر روش سنتی افزایش می‌یابد.

محمدی‌زاده توجه به اشتغال روستاییان را یکی از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: سهیم شدن روستاییان در طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار دارد و در این راستا روستاییان ساکن در سواحل در طرح‌های پرورش آبزیان مشارکت می‌کنند.

وی با معرفی احمد لطفی به عنوان فرماندار تنگستان از خدمات عبدالحسن رفیعی‌پور قدردانی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار