۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

هلند و اسپانیا در صدر بازار صادرات خاویار / افزایش قیمت میگو‌های وارادتی به چین

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: هلند و اسپانیا، مهمترین بازار‌های صادراتی خاویار در میان کشور‌های اروپایی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۳۵۶

هلند و اسپانیا در صدر بازار صادرات خاویار / افزایش قیمت میگو‌های وارادتی به چین

علی‌اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف صادرکنندگان آبزیان در ایران، افزایش صادرات انواع آبزیان به کشور‌های اروپایی است، بیان داشت: در حال حاضر کشور‌های هلند و اسپانیا، مهمترین بازار‌های صادراتی خاویار پرورشی در میان سایر کشور‌های اروپایی محسوب می‌شوند.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، ادامه داد: همچنین بخشی از میگوی پرورشی نیز طی سال‌های اخیر علاوه بر کشور‌های عربی و کشور‌های جنوب شرق آسیا که بازار اصلی صادرات میگو محسوب می‌شوند به فرانسه و انگلستان صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات آبزیان به کشور‌های اروپایی در مقایسه با صادرات به سایر کشور‌ها از ارزش افزوده بسیار بیشتری برخوردار است، اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های در حال انجام از سال آینده قصد داریم در صورت توافقات لازم، صادرات انواع آبزیان به کشور‌های اروپایی را به طور گسترده افزایش دهیم.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۵ هزار تن انواع آبزیان با در آمد ۵۰۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد.

به گفته وی، از این میزان ۲۷ هزار تن به صادرات میگوی پرورشی و مابقی ان به صادرات ماهیان گرمابی، ماهیان غیر‌ماکوکل، قزل آلا، خاویار و کنسرو تن ماهی  اختصاص داشته است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، خاطرنشان ساخت: با تمهیدات در نظر گرفته شده برای افزایش تولید میگو در سال جاری، امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش قابل توجه صادرات میگوی پرورشی به بازار‌های هدف صادرات به ویژه کشور‌های اروپایی باشیم.

افزایش قیمت میگو‌های وارادتی به چین

وی در ادامه با اشاره به اینکه چین یکی از مهمترین بازار‌های هدف صادرات میگوی پرورشی محسوب می‌شود که با شیوع کرونا قوانین سختی را برای واردات میگو وضع کرد، خاطرنشان ساخت: امسال شاهد افزایش قیمت واردات میگو‌های پرورشی از کشور‌های بزرگ تامین کننده میگو از جمله اکوادور، هند، ویتنام و پرو به کشور چین بودیم.

خدایی عوامل اصلی افزایش قیمت واردات میگوی چین را به رقابت برای خرید محصولات بازار‌های دیگر مانند ایالات متحده آمریکا و اروپا، بهبود تقاضای بازار چین و دسترسی کم به دلیل ممنوعیت ها، سختگیری‌های بهداشتی و افزایش امنیت در مرز‌ها عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار