۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

افزایش ۳۰ درصدی نرخ میگوی پرورشی

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از افزایش ۳۰ درصدی نرخ میگوی پرورشی در مقایسه با سال گذشته به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های تولید خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۵۵

افزایش ۳۰ درصدی نرخ میگوی پرورشی

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا به افزایش ۳۰ درصدی قیمت میگوی پرورشی در بازار داخلی در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین دلایل این امر افزایش قیمت نهاده‌ها و غذای میگو است که این امر با تورم ارتباط مستقیم دارد.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران سعی بر آن شده تا قیمت میگو کنترل و از افزایش بی رویه نرخ آن جلوگیری شود.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تاکید کرد: با این وجود قدرت خرید مردم به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در بخش آبزیان محدود است و سرانه مصرف قابل قبول نیست.

وی با اشاره به تولید ۴۹ هزار تن میگوی پرورشی در سال ۹۹، مجموع صادرات سال گذشته را ۲۷ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: این در حالی ست که با وجود تولید ۴۷ هزار تنی میگوی پرورشی در سال ۹۸ مجموع صادرات در آن سال، ۲۹ هزار تن بوده است.

خدایی به پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری اشاره و اظهار امیدواری کرد: همانطور که پیش بینی شده شاهد افزایش تولید میگوی پرورشی در سال جاری و ارزآوری بیشتر و در نهایت رضایت‌مندی پرورش دهندگان بخش خصوصی باشیم.

خدایی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات میگوی پرورشی ایران در سال‌های گذشته به کشور‌های جنوب شرق آسیا صورت می‌گرفت، اذعان داشت: سال گذشته در مجموع ۴۵ درصد میگوی ایران به کشور‌های مذکور صادر شد.

این سرمایه گذار بخش خصوص در صنعت شیلات، تصریح کرد: مابقی میگوی پرورشی به کشور‌های عربی به ویژه امارات، عمان، قطر و روسیه صادر شد.

وی به کاهش صادرات میگو به روسیه به دلیل کرونا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: صادرات میگو به روسیه در سال ۹۸، ۹۰۰ تن بود که این رغم در سال ۹۹ به ۳۰۰ تن رسید.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، همچنین میزان صادرات میگو‌های پرورشی به کشور‌های اروپایی را زیر هزار تن در سال گذشته عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار