۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

بیش از ۱۵ میلیارد کالای قاچاق از یک شناور تجاری در استان بوشهر کشف شد

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی استان بوشهر از کشف بیش از ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق از یک لنج تجاری در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۴۹

بیش از ۱۵ میلیارد کالای قاچاق از یک شناور تجاری در استان بوشهر کشف شد
حسین فرهمند در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه برخورد قاطع با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در استان بوشهر شدت گرفته است اظهار داشت: تمام سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر تحت رصد شبانه‌روزی نیرو‌های مرزبانی است و حوزه فعالیت قاچاقچیان در این استان ناامن شده است.

وی از افزایش ناوگان شناور مرزبانی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: مرزبانی استان بوشهر به امکانات و تجهیزات پیشرفته برای حضور در اعماق مختلف خلیج‌فارس مجهز است و کالا‌های بدون مجوز قانونی و سند گمرکی قاچاق محسوب می‌شود.

وی از توقیف یک فروند شناور در آب‌های گناوه خبر داد و بیان کرد: با اقدام مشترک مرزبانان پایگاه‌های دریابانی کنگان و گناوه و با رصد و اشراف اطلاعاتی یک فروند لنج تجاری حاوی کالا‌های قاچاق که از دوبی به سوی بندر گناوه در حرکت بوده با اقدامات عملیاتی هدفمند توقیف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی استان بوشهر افزود: مأموران مرزبانی پس از هماهنگی با مقام قضایی شناور تجاری مذکور را مورد بررسی دقیق قرار دادن که توانستند اقلامی نظیر ۴۸ دستگاه لوازم برقی خانگی، بیش از ۸۰۰ ثوب پوشاک، پنج هزار قلم لوازم آرایشی، دو هزار و ۵۰۰ عدد لوازم آشپزخانه و دیگر اقلام را کشف کردند.

فرهمند ارزش ریالی کالای مکشوفه را بر اساس ارزیابی کارشناسان مربوطه افزون بر ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند و گفت: در این راستا پنج نفر به عنوان متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکل تحویل مقام قضایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرزبانان استان بوشهر در راستای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا با اخلالگران نظم اقتصادی و قاچاقچیان کالا قاطعانه برخورد خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار