۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

تداوم اعتراض صیادان آبادانی به نبود سوخت/تجمع شناورها در اسکله‌ها

اعتراض صیادان آبادانی به نبود سوخت برای دومین روز متوالی ادامه یافت و تعداد زیادی از لنج‌های صیادی در اسکله‌های صیادی آبادان، چوئبده و اروندکنار متوقف شدند.
کد خبر: ۹۱۳۲۳

تداوم اعتراض صیادان آبادانی به نبود سوخت/تجمع شناورها در اسکله‌ها

به گزارش خبرنگار مانا، صیادان سه بندر آبادان، چوئبده و اروندکنار می‌گویند: نبود سوخت و توقف فعالیت شناور‌ها و لنج‌های صیادی، تامین معیشت ما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.  

صیادان با ابراز گلایه و انتقاد شدید نسبت به بی‌برنامگی برای تامین پایدار سوخت و سایه سنگین مشکلات سوخت بر صنعت صید و صیادی این منطقه خواستار پایان بخشیدن به وضعیت و از سرگیری سفر‌های دریایی به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس شدند.

صیادان می‌گویند: موعد بهره برداری از فصل صید در حال گذر است و نمی‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

به گفته آنان در چند روز اخیر به دلیل مشکلات سوخت‌رسانی و سوخت‌گیری به موقع شناورها، صیادان آبادانی نتوانسته‌اند دل به دریا بزنند و ازدحام شناور‌ها در جایگاه‌های سوخت رسانی از یک سو و قطعی چند روزۀ اخیر سامانۀ سوخت از سوی دیگر سبب پهلوگیری اجباری لنج‌ها و قایق‌های صیادی شهرستان در اسکله‌ها شده است.

نایب رئیس اتحادیه صید و صیادی خوزستان به خبرنگار مانا گفت: با از دست رفتن زمان مفید صید، عملاً تلاش برای صید با خسارت مواجه می‌شود.

غلامرضا دهقانی افزود: مشکل انحصار سوخت‌گیری شناور‌ها است که در زمان شروع مؤثر صید، صیادان این منطقه را در روز‌های اخیر بلاتکلیف گذاشته است.

وی اظهار داشت: واسطه گری بخش خصوصی بین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شیلات و نبود نظارت کافی سبب خسارت به صیادان شده است.

حدود هشت هزار صیاد در سه بندر صیادی آبادان، اروندکنار و چوئبده به صورت مستقیم توسط  بیش از ۵۰۰ فروند شناور و قایق صیادی امرار معاش می‌کنند.

شیلات خوزستان اعلام کرده است با رایزنی صورت گرفته همچنان پیگیر رفع مشکل برای تامین سوخت شناور‌های صیادی در سه بندر صیادی آبادان، اروندکنار و چوئبده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار