۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

مانور امداد و نجات و اطفای حریق در بندر بوشهر اجرا شد

همزمان با هفته پدافند غیرعامل مانور امداد و نجات و اطفای حریق در نیروگاه گازی بندر بوشهر به‌ منظور ارزیابی ظرفیت‌ها و پاسخ به شرایط اضطرار اجرا شد.
کد خبر: ۹۱۳۰۳

مانور امداد و نجات و اطفای حریق در بندر بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر رئیس اداره HSE، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به آمادگی نیروهای امداد و نجات در شبانه‌روز برای خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان اظهار داشت: در راستای نکوداشت هفته پدافند غیرعامل و براساس برنامه‌های پیش بینی شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق نیروگاه گازی بندر بوشهر با حضور نیروهای عملیاتی بندر و شهرستان بوشهر به‌منظور آشنایی و هماهنگی هرچه بیشتر تیم‌های عملیاتی و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف اعضا در شرایط بحران، برگزار شد.

نرگس علیپور عنوان کرد: از دیگر اهداف این مانور می‌توان به تقویت ارتباطات و مکالمات رادیویی و مخابراتی استاندارد در سامانه فرماندهی حادثه و تمرین وحدت و سلسله مراتب فرماندهی در سامانه فرماندهی حادثه (ICS ) اشاره کرد.

رئیس اداره HSE مدیریت بحران بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: مانور دورمیزی تمرینی برای شبیه سازی بحران و به چالش کشیدن برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با آن است و در راستای آشنا کردن کارکنان با شرح وظایف محوله در پست‌ها و همچنین تمرین ارتباطات درون و برون سازمانی، شناسایی نقاط قوت و ارزیابی توانایی اعضا و استخراج مشکلات و موانع موجود ، انجام می‌شود.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفته پدافند غیر عامل را تهیه، تدوین و انتشار کلیپ آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع اهمیت پدافند غیرعامل در فضای مجازی و اتوماسیون اداری دانست و گفت: انتخاب و ابلاغ رسمی کلیپ تدوین شده آموزشی این اداره کل توسط استانداری به تمام دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته پدافند غیرعامل است.

رئیس اداره HSE، مدیریت بحران بنادر و دریانوردی استان بوشهر تألیف کتاب با موضوع الگوی ارزیابی آسیب پذیری و تامین امنیت بنادر و مقابله با تهدیدات توسط کارشناس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بندر را از دیگر برنامه‌ها و طرح‌ها دانست.

علیپور از تالیف کتاب با موضوع بررسی آسیب پذیری شهرها از دیدگاه پدافند غیرعامل توسط کارشناس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد:  برگزاری مسابقه اتوماسیون اهمیت پدافند غیرعامل برگرفته از کلیپ آموزشی منتشر شده در فضای مجازی، شرکت در کارگروه استانی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی و ارائه اقدامات اداره کل در حوزه پدافند غیرعامل، هماهنگی با مشاور طرح مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بندر بوشهر و بنادر تابعه، برای تحویل فاز یک مطالعات در هفته بعد از دیگر طرح‌های هفته پدافند غیرعامل است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار