۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

از سرگیری صادرات به بندر موندرا از طریق هرمزگان

از سرگیری صادرات به بندر موندرا از طریق هرمزگان
رئیس میز تخصصی کشور هند در اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: با رایزنی‌های اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست اخیر با سفیر هند با فعالان اقتصادی استان هرمزگان صادرات و حمل کالا به بندر موندرا که به دلیل مشکلاتی به روی کالا‌های ایرانی بسته شده بود، از سرگرفته شد.
کد خبر: ۹۱۲۸۴

به گزارش مانا، علی خمیسی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که تجار ایرانی اخیراً با آن مواجه شده بودند، محموله‌‌‌ای بود که از طریق یکی از کشورهای همسایه از مسیر ایران به هند ترانزیت و باعث شد بندر موندرا صادرات و حمل کالاهای ایران را به این بندر ممنوع کند که با رایزنی‌‌‌های اتاق بازرگانی هرمزگان با سفیر هند در ایران این مشکل حل و صادرات کالاهای ایرانی به این بندر مجدد از سر گرفته شد.

وی افزود: این دستاورد بسیاری بزرگی برای اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه بین‌الملل است زیرا موندرا بزرگ‌ترین بندر کانتینری هند محسوب می‌شود و بدون شک می‌‌‌تواند فصل جدیدی از گسترش روابط اقتصادی ایران با هند را رقم بزند.

خمیسی ادامه داد: اقدام بندر موندرا برای جلوگیری از ورود کالاهای ایرانی تجارت دو کشور را تحت تاثیر قرار می‌داد که با رایزنی میز تخصصی هند در اتاق بازرگانی هرمزگان و رایزنی با سفارت هند و پیگیری‌های سفیر هند در ایران این مشکل در کمترین زمان ممکن حل شد و این اقدام تاثیرات بسیاری خوبی در گسترش مراودات تجاری ایران با هند خواهد داشت.

رئیس میز تخصصی کشور هند در اتاق بازرگانی هرمزگان تصریح کرد: هر وقفه‌‌‌ای که در تجارت دو کشور به هر دلیلی ایجاد شود هزینه‌‌‌ها را افزایش می‌دهد چرا که به واسطه این وقفه کشورهای ثالت  نیز درگیر می‌‌‌شوند و هزینه‌‌‌ها می‌‌‌تواند تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

خمیسی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌‌‌های وافر اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه بین‌الملل و تشکیل میزهای تخصصی در اتاق برای کشورهای مختلف به منظور گسترش مراودات تجاری از سفیر هند نیز به دلیل سرعت عمل و رایزنی برای حل این مشکل قدردانی کرد و افزود: اکنون دنیا با ظرفیت‌‌‌های طلایی استان هرمزگان آشناست و اتاق بازرگانی هرمزگان به عنوان پارلمان بخش خصوصی در حوزه تجارت بین‌الملل می‌‌‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی برای کشور و استان هرمزگان به دنبال داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار