۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

برگزاری مانور شرایط اضطراری در بندرامام خمینی

همزمان با هفته پدافند غیرعامل و با هدف ارتقای آمادگی کارکنان و نیرو‌های عملیاتی در برابر حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها، مانور تخلیه اضطراری ساختمان اداری با مشارکت کارکنان و عوامل بندری با موفقیت در مجتمع بندری امام خمینی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۸۰

برگزاری مانور شرایط اضطراری در بندرامام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا، بر اساس سناریوی این مانور پس از شنیده شدن صدای انفجار فرضی در مجاورت ساختمان مرکزی و وقوع حریق در مجتمع بندری امام خمینی، برق ساختمان مرکزی قطع و سیستم اداری مجتمع مختل شد.

در جریان این مانور وقوع حادثه به مرکز ایمنی و آتش نشانی و اداره برق اطلاع رسانی شد و تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

با توجه به دلیل نامعلوم حادثه انفجار و آتش سوزی پست برق و با اتخاذ تصمیمات امنیتی، دستور تخلیه اضطراری در ساختمان مرکزی صادر و همه کارکنان و افراد حاضر به خارج از ساختمان هدایت شدند.

نیرو‌های واحد‌های ایمنی و آتش‌نشانی، حراست، مرکز ایمنی، بهداشت و محیط زیست، یگان حفاظت و ارتباطات و اطلاع‌رسانی از جمله ادارات و قسمت‌هایی بود که با هماهنگی و تقسیم وظایف در کنار کارکنان این اداره کل  در برگزاری مانور تخلیه اضطراری مشارکت داشتند.

مجتمع بندری امام خمینی، بزرگترین و راهبردی‌ترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی بندرامام خمینی ۵۰ میلیون تن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار