۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

تاکید دادستان کشور بر تخلیه سریع کالا‌های غیرخوراکی از بندر امام خمینی

دادستان کل کشور بر تخلیه سریع کالا‌های غیرخوراکی از بندر امام خمینی که مدت‌ها است در این بندر رسوب شده است تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۲۴۰

تاکید دادستان کشور بر تخلیه سریع کالا‌های غیرخوراکی از بندر امام خمینی


به گزارش خبرنگار مانا، حجت الاسلام محمدجعفرمنتظری در جریان بازدید از مجتمع بندری امام خمینی افزود: برخی کالا‌ها مثل برنج و ذرت در انبار‌ها مانده که باید تعیین تکلیف شود، بعضی از این محصولات دیگر قابل استفاده خوراکی نیستند و باید هرچه سریع‌تر از بندرامام خمینی تخلیه شود.

وی اظهارداشت: بخش زیادی از کالا‌های اساسی در این بندر رسوب شده که باید به سرعت این کالا‌ها که مورد نیاز تولیدکنندگان است حمل شود تا بازار دچار تنش نشود.

دادستان کل کشور با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده برای تخلیه کالا‌های اساسی و غیرخوراکی در بندر امام خمینی بر تأمین کامیون‌های مورد نیاز و فعال شدن بیشتر شبکه حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

وی در بازدید از انبار‌های کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی، از اسکله تخلیه غلات و نهاده‌های دامی این بندر دیدن و با خدمه برخی کشتی‌های پهلوگرفته در این اسکله دیدار و گفتگو کرد.

منتظری افزود: برخی شرکت‌های بخش خصوصی در مجتمع بندری مشکلاتی دارند که در تهران بررسی خواهد شد تا روند واردات کالا‌های اساسی به کشور دچار اختلال نشود.

در این بازدید عادل دریس طی  گزارشی از وضعیت تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی گفت: حدود ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد که در حال تخلیه به مناطق مختلف کشور است.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی ۵۰ میلیون تن است. این بندر دومین بندر بزرگ عملیاتی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار