۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
با حکم وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

انتصاب علی اکبر صفایی به سمت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

انتصاب علی اکبر صفایی به سمت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
علی اکبر صفایی از فعالان باسابقه و شناخته شده بخش دریایی و بندری کشور، با حکم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به عنوان معاون وزیر راه وشهرسازی ومدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی منصوب شد.
کد خبر: ۹۱۲۲۵

به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنارد  و دریانوردی ، در بخشی از حکم رستم قاسمی خطاب به علی‎اکبر صفایی آمده است: امید است با اتکال به الطاف الهی، در اجرای سیاست های نظام و استفادهن از تمامی ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه وزارتخانه اهتمام ویژه داشته  و با تمتع از تجارب خویش در چارچوب قوانین و مقررات در ایفای بهینه و مطلوب وظایف محوبه موفق و موید باشید .

گفتنی است، علی اکبر صفایی که متولد سال ۱۳۴۹ در شهر کازرون است، دارای مدرک کارشناسی بنادرو کشتیرانی‌ ، کارشناسی ارشد علوم دریایی از دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو سوئد و دکتری علوم دریایی( مهندسی دریا) از دانشگاه صنعتی امیرکبیر( پلی تکنیک تهران) است.

او که فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو سوئد با رتبه برتر در بین نمایندگان ۱۴۰ کشور جهان است بیش از ۲۶سال فعالیت در حوزه بندری و دریایی کشور را در سمت‎های مختلف از کارشناسی تا مدیریتی در کارنامه خود دارد.

صفایی درحالی به عنوان مدیرعاملی سازمان بنادرو دریانوردی منصوب شده است که به دلیل فعالیت در بخش‌های مختلف بندری و‌ دریایی وکشتیرانی از شناخت و‌ آگاهی کاملی نسبت به مسائل و‌موضوعات این بخش مهم از اقتصاد کشور برخوردار است.

وی ابتدا فعالیت خود را از کارشناس دریایی و بندری و سپس کار در بخش های مدیریتی بنادرکشور آغاز کرد او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دریانوردی جهانی معاونت دریایی وبندری بندرشهید رجایی ، مدیرکلی حفاظت وایمنی دریایی سازمان بنادر ودریانوردی و مدیرکل بنادرو دریانوردی استان هرمزگان، را برعهده گرفت.

صفایی پس از سالها فعالیت و ‌حضور موثر در بخش بندری ، به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران وارد بخش کشتیرانی شد.

وی پس از حضوری موفق در شرکت ملی نفتکش ایران و ارتقاء جایگاه شرکت به بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتکش جهان و همچنین ایجاد درآمد و سود دهی قابل توجه برای این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتی جهان ، بعد از چند سال از این مجموعه مهم و استراتژیک جدا شد.

صفایی پس از ترک شرکت ملی نفتکش ایران به سمت مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور دریایی و بندری منصوب شد تا بار دیگر در این بخش فعالیت کند.

صفایی در کنار حضور در حوزه بندری و دریایی کشور در عرصه علمی،تحقیقاتی و پژوهشی نیز فعالیت گسترده داشته و‌ به عنوان مدرس در دانشگاه های امیرکبیر ، علوم دریایی چابهار، آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارگ ، فراساحل و علمی کاربردی تدریس کرده است.

او‌ همچنین دارای بیش از ۲۶مقاله علمی متعدد در مراجع علمی معتبر داخلی و خارجی ، تالیف چندین کتب و عضویت در انجمن ها،کمیته هاو اتحادیه های تخصصی دریایی است.

از آنجا که صفایی به موضوعات بندری و‌دریایی کشور تسلط دارد و با مشکلات و مسائل این بخش بخصوص در شرایط دشوار تحریم‌های ظالمانه آشناست به نظر می‌رسد که در جایگاه / کسوت مدیرعاملی سازمان بنادر و‌دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور ، ایفای نقش موثر ایران در مجامع و سازمان های بین المللی دریانوردی از جمله IMO ، توسعه بنادر استراتژیک کشور و ارتقاء جایگاه آنها در منطقه، توسعه کیفی ناوگان تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران و ...را مورد توجه جدی قرار دهد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار