۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

افزایش ۶ درصدی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی از بندر خلیج فارس

افزایش ۶ درصدی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی از بندر خلیج فارس
از ابتدای سال تا پایان مهرماه، ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزارتن انواع فرآورده‌ نفتی از بندر خلیج‌فارس تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۱۱۹۸

به گزارش مانا؛ علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر خلیج‌فارس از ابتدای سال تا پایان مهر، اظهار داشت: در مدت یادشده در بخش قیر ۹۱۷ هزار تن صادرات به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی میزان تخلیه و بارگیری انواع فرآورده نفتی‌ را از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز رشد  ۶ درصدی به ثبت رسیده است.
وی اظهارداشت: طی این مدت ۷۱۳ فروند شناور در بندرنفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان ۲۷۵ فروند شناور ویژه حمل قیر، ۴۹ فروند شناور حمل بنزین وشناورهای باقیمانده، دیگر  فرآورده‌های نفتی را حمل کرده اند.
شایان ذکر است، بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با هدف افزایش سهم کشور از بازار بانگرینگ، صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی در خلیج فارس و دریای عمان درحال فعالیت بوده و مهم‌ترین و بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر ودریانوردی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار