۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد:

صادرات ۴.۶ میلیارد دلاری از استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۱۳.۳ میلیون تن کالا به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۸

صادرات ۴.۶ میلیارد دلاری از استان بوشهر
بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه بنادر و گمرگات استان بوشهر صادراتی است اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد محصولات صادراتی کشور از گمرکات این استان صادر می‌شود.

وی با اشاره به صادرات ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر افزود: در شش ماه نخست امسال به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده که کالا‌های صادر شده از نظر وزن ۱۵ درصد و به لحاظ ارزش بیش از ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر، امارت متحده عربی، عراق، چین، پاکستان و ترکیه را مقصد کالا‌های صادراتی استان عنوان کرد و گفت: ۸۵ درصد کالا‌های صادراتی استان محصولات پتروشیمی و صنایع وابسته نفت و گاز بوده، ۱۲ درصد محصولات معدنی، و مابقی تولیدات کشاورزی، صنعتی و میعانات گازی بوده است.

قره‌بیگی از ورود پنج فروند کشتی کالای اساسی برنج در سال گذشته در بندر بوشهر خبر داد و افزود: امسال هم یک کشتی حامل ۲۷ هزار تن برنج وارد بندر بوشهر شد و به انبار‌های اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی و منطقه ویژه دو بوشهر انتقال یافته است و به زودی این محموله ترخیص و وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه محموله دیگری حامل برنج نیز به زودی وارد گمرک می‌شود اضافه کرد: تا کنون ۷۰ هزار تن کالای اساسی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار