۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

انعقاد قرارداد ساخت ۳۲ شناور و ۵ قرارداد تولید بار اول در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰

عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه ساخت ٤٨ فروند شناور از طرح تحول صنایع دریایى، تعیین تکلیف شده است، گفت: فرآیند مناقصه پنج شناور راهنمابر شمال، پنج شناور آتشخوار متوسط و هفت شناور آتشخوار بزرگ در حال طى شدن است.
کد خبر: ۹۱۱۵۹
انعقاد قرارداد ساخت ۳۲ شناور و ۵ قرارداد تولید بار اول در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰

به گزارش مانا، محمدرضا اله یار گفت: در رابطه با برنامه ریزی صورت گرفته به منظور تامین تجهیزات استراتژیک مورد نیاز بنادر در قالب طرح تحول صنعت دریایی، اظهار داشت: قرارداد ساخت ۳۲ فروند شناور و پنج فقره قرارداد تولید بار اول در شش ماهه نخست سال جاری از سوی سازمان بنادر، منعقد شده است.
وى ادامه داد: در راستای طرح تحول صنایع دریایی کشور، تامین تجهیزات دریایی مورد نیاز از طریق صنایع دریایی داخلی کشور در دست اقدام است و طبق برنامه ریزی انجام گرفته تا سال ۱۴۰۲، تجهیزات مختلف و مشخصی آماده تحویل خواهد بود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به تجهیزات دریایی در نظر گرفته شده در طرح تحول صنایع دریایی که تا سال ۱۴۰۲ آماده تحویل خواهند بود اشاره و اعلام کرد: این تجهیزات دریایى شامل، دو  فروند یدک کش ۶۰۰۰ اسب بخار، چهار فروند یدک کش ۴۴۰۰ اسب بخار، چهار فروند یدک کش ۱۸۰۰ اسب بخار، دو فروند شناور PSC، دو شناور تجسس و نجات، یک فروند بویه گذار و یک فروند شناور مادرسار است.
اله یار با اشاره به اینکه بخشی از نقش آفرینی این سازمان در حوزه سفارش ساخت ناوگان عملیاتی مورد نیاز خود به تولیدکنندگان داخلی است، یادآورد شد: در قالب طرح تحول صنایع دریایی، برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی در قالب ۸۳ فروند شناور مدنظر قرار گرفته و برآورد ریالی آن بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان است و خوشبختانه سازمان بنادر در سال جهش تولید، بیش از تعهد خود در قالب طرح تحول صنایع دریایی عمل کرد.
وى با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت ۳۲ فروند شناور و پنج فقره قرارداد تولید بار اول،‌ عنوان کرد: در جهت تأمین تجهیزات خدماتی مورد نیاز بنادر تابعه، قراردادهای طراحی و ساخت ۵ فروند شناور راهنمابر برای بنادر جنوبی، ۱۲ فروند شناور گارد و ۱۵ فروند شناور RIB برای تمامی بنادر با سازندگان داخلی، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ منعقد شده است.
اله یار افزود: علاوه بر موارد اشاره شده، پنج شناور راهنمابر شمال، پنج شناور آتشخوار متوسط و هفت شناور آتشخوار بزرگ در حال طى فرآیند مناقصه قرار دارند. 
وى با تاکید بر ضرورت رفع نیازهای داخلی در بخش تجهیزاتی که تاکنون در داخل کشور نمونه ساخت نداشته اند و از خارج از کشور تامین شده اند، اظهار داشت: به همین منظور قرارداد ساخت دو دستگاه فرستنده ناوتکس، ۱۰ دستگاه مدولاتور و ۱۰ دستگاه مادربرد جهت سامانه VTS  بنادر، ساخت یک دستگاه رادار تحلیل موج، طراحی و ساخت سامانه غلظت سنج لایروب‌ها و ساخت یک دستگاه ریچ استکر منعقد شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار