۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

۴ فروند قایق موتوری به یگان حفاظت محیط زیست بوشهر افزوده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به منظور گشت و کنترل در زیست‌بوم دریایی، چهار فروند قایق موتوری به یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزوده شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۵

۴ فروند قایق موتوری به یگان حفاظت محیط زیست بوشهر افزوده شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد با بیان اینکه استان بوشهر با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارای زیست بوم متنوع است، اظهار داشت: از ۱۰ شهرستان هشت شهرستان در جوار ساحل خلیج فارس قرار دارد و از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در استان، شش منطقه دارای عرصه‌های دریایی و ساحلی است.

وی با بیان اینکه مهمترین زیستگاه‌های دریایی اکوسیستم‌های مرجانی است، افزود: در آب‌های استان بوشهر مناطقی مانند جزایر خارگ و خارگو، جزیرۀ فارسی، نایبند و سواحل شهر بوشهر واجد مناطق مرجانی هستند و پایداری اکوسیستم، تولیدات دریایی، اکوتوریسم، مطالعه و تحقیق از مهمترین دلایل حفاظت از این مناطق است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به دسترسی بیشتر به مناطق دریایی گفت: به منظور گشت و کنترل در زیست‌بوم دریایی استان، چهار فروند قایق موتوری به یگان حفاظت محیط زیست استان افزوده شد.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: گشت و کنترل دریایی برای حفاظت از تنوع زیستی دریا و شناسایی آلاینده‌ها و جلوگیری از تخریب زیست‌بوم دریایی بسیار مهم است و با راه‌اندازی قایق‌های جدید و تجهیزات لازم، گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت در دریا و ساحل با جدیت بیشتر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند تجهیز یگان حفاظت درحال تکمیل است عنوان کرد: زیست‌بوم دریایی استان، غنی است و برخی از گونه‌های آن مانند دلفین گوژپشت و لاک‌پشت‌های دریایی از گونه‌های حمایت شده و در معرض خطر انقراض هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار