۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

خرمشهر قطب تولید ماهیان گرمابی کشور

رئیس اداره شیلات شهرستان خرمشهر گفت: خرمشهر به عنوان قطب تولید ماهیان گرمابی در سطح خوزستان و کشور، پنج سال است رتبه اول آبزی پروری در حوزه ماهیان گرمابی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۱۱۰۸

خرمشهر قطب تولید ماهیان گرمابی کشور
میلاد منیعات در گفتگو با خبرنگار مانا مساحت اراضی زیرکشت پرورش ماهیان گرمابی در منطقه را هفت هزار و ۶۰۰ هکتار خواند و گفت: مساحت مفید این مزارع حدود پنج هزار و ۴۰۰ هکتار است.

وی اظهار داشت: میزان تولیدات انواع ماهیان گرمابی در سال ۹۹، حدود ۲۳ هزار تن بوده است که نقش مهم و اساسی در تامین پروتئین مصرفی جامعه و صادرات داشته است.

رئیس اداره شیلات خرمشهر، گران شدن نهاده‌ها، عدم شرایط مناسب برای صادرات آبزیان به کشور‌های همسایه به ویژه عراق و نوسانات اقلیمی و تغییرات وضعیت کمی و کیفی در حوزه رودخانه کارون را عمده‌ترین مشکلات آبزی پروران منطقه مطرح کرد.

منیعات با اشاره به پیامد‌های منفی ناشی از شیوع کرونا در صادرات آبزیان پرورشی افزود:هم اکنون صادرات ماهیان گرمابی به عراق از مرز‌های دریایی و زمینی ممنوع است واین ممنوعیت بر اشتغال و آبزی پروری تاثیر منفی داشته است.

وی خواستار بازاریابی برای محصولات آبزیان پرورشی خرمشهر با هدف توسعه آبزی پروری در این منطقه شد و افزود: بدون دسترسی به بازار‌های هدف، صنعت آبزی پروری در خرمشهر با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد.

استان خوزستان پارسال با تولید ۷۷۰ هزار تن ماهیان گرمابی مقام نخست کشوری را کسب کرد.

امسال خشکسالی و تنش آبی خسارات زیادی به آبزی پروران خوزستانی وارد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار