۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
فرمانده نداجا:

ناو گروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش برای اسکورت کشتی‌های تجاری اعزام شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناو گروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش برای اسکورت کشتی‌های تجاری نفتکش‌ها به خلیج عدن و دریای سرخ اعزام شد.
کد خبر: ۹۱۱۰۳

ناو گروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش برای اسکورت کشتی‌های تجاری اعزام شد

به گزارش خبرنکار مانا از بوشهر امیر دریادار شهرام ایرانی در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه امروز نیروی دریایی ارتش با بهره‌گیری از توان و دانش داخلی تجهیزات نظامی را تأمین کرده است اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش در عمق دریا مأموریتی که در هشت سال دفاع مقدس انجام داد را ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: اکنون نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران دنبال این است که امنیت شاهرگ اقتصادی کشور در حوزه دریا را برقرار کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: نیروی دریایی ارتش تنها نیرویی است که فراتر از مرز‌های دریایی کشور فعالیت دارد تا در دیپلماسی دریایی نظام اثرگذار باشد.

ایرانی افزود: در صحنه‌های بین‌المللی تاکنون اتفاقاتی که رخ داده حتماً حضور نیروی دریایی ارتش سبب کمک در سیاست خارجی شده است.

وی اضافه کرد: محور اصلی به روز نگه داشتن تجهیزات و امکانات نیروی دریایی ارتش است و یکی از هدف‌گذاری این است که از ظرفیت استان بوشهر که کاملاً دریایی و استعمار ستیز است استفاده شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتقا دریانوردی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در هر نقطه دریایی دنیا که فرمان صادر می‌شود نیروی دریایی ارتش با اقتدار حضور می‌یابد که اکنون ظرفیت آن موجود است و دنبال تقویت آن برای گسترش پایگاه‌ها در سطح اقیانوس‌ها هستیم.

ایرانی به اعزام ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد  و گفت: ناو گروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش اکنون در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر و مشغول اسکورت کاروان کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها است و اکنون در حال اسکورت نفتکش جمهوری اسلامی ایران به سمت کانال سوئز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار