۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
امام جمعه بوشهر:

طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای و دریا‌پایه در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس و ۷۰۷ کیلومتر ساحل و کرانه است، گفت: بر اساس این ظرفیت طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای و دریا‌پایه در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۱۱۰۱

طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای و دریا‌پایه در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانش‌بنیان، جهادی و ولایی نیروی دریایی اظهار داشت: عملیات‌های نیروی دریایی ارتش در دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی درخور تحسین است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر نگاه نیروی دریایی ارتش را مردمی، جهادی و اخلاق محور دانست و بیان کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار و صلابت هر نظام قدرت دریایی است که فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه غرورآفرین است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کشور‌هایی که دارای قدرت در عرصه دریانوردی هستند مقتدر معرفی می‌شوند تصریح کرد: مدیریت دریایی هر کشور نشان از صلابت و اقتدار آن کشور است و کشور‌هایی که از این توانمندی بی‌بهره هستند دچار چالش و ضعف هستند.

وی حضور در آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها را نشان از توانمندی کشور‌ها دانست و خاطر نشان کرد: خلیج‌فارس کانون تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و نظامی جهان در حوزه خلیج‌فارس است که اکنون نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران در مدیریت دریا از توانایی بالایی برخوردار است.

صفایی بوشهری، تدوین سند و طرح جامع دریانوردی را یک ضرورت دانست و افزود: تولید اقتصاد دریا پایه، امنیت دریایی و حمایت از حوزه پیشرفت دریا محور در کشور امری مهم و ضروری است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اقتصاد تولید محصولات دریا پایه در سواحل و فراساحل نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص ملی دارد گفت: امنیت دریا از محور‌های توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود و با حمایت از تمامی طرح‌های پیشرفت دریا بستری برای تولید ثروت، صلح و پیشرفت فراهم می‌کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دریا بخش اصلی پیشرفت اقتصادی کشور است تصریح کرد: در این راستا نیروی دریایی راهبردی ارتش نقش بنیادین در پیشرفت اقتصاد دریا پایه دارد.

وی اقتصاد کرانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در کشور‌های مختلف ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی از اقتصاد دریا حاصل می‌شود گفت: اقتصاد دریا پایه در ایران کمتر از دو درصد است که با اجرا طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای باید این ظرفیت افزایش یابد.

صفایی بوشهری امنیت دریایی و اقتصاد کرانه‌ای و دریا پایه را بستری برای پیشرفت دانست و بیان کرد: با حمایت‌های نیروی دریایی راهبردی هم محصول تولیدی و اقتصادی به مقصد می‌رسد و هم اینکه اقتدار نظامی و توانمندی دفاعی به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش در عرصه‌های گوناگون دانش‌بنیان است، تصریح کرد: توان و قدرت نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار و دیپلماسی دریایی ارتقا یافته که حضور در آب‌های آزاد بین‌المللی نشان از اقتدار نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر توجه به پیشرفت در عرصه ستاد و صف و آموزش بیان کرد: خودکفایی در تولید تجهیزات و رسیدن به مرجعیت امری مهم است که ایجاد دانشگاه دریایی ارتش بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تولید صنایع و تجهیزات نظامی سطح و زیر‌سطح فوق روز را مورد تأکید قرار داد و افزود: اکنون نیروی دریایی راهبردی ارتش در دستیابی به تجهیزات و صنایع نظامی به موفقیت‌هایی دست یافته که باید این مهم ارتقا یابد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر فرهنگ جهاد دریایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: فعالیت و خدمات نیروی دریایی راهبردی ارتش جهاد دریایی محسوب می‌شود که دارای جایگاه مهم معنوی است.

امام جمعه بوشهر فرهنگ جهاد دریایی و برنامه‌ریزی دانش‌بنیان را از ویژگی نیروی دریایی راهبردی ارتش دانست و تأکید کرد: استان بوشهر با ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس و ۷۰۷ کیلومتر کرانه و ساحل از دیر باز در حوزه دریایی و دریانوردی نقش مهمی داشته است به گونه‌ای که نخستین ناو و کشتی جنگی ایران در دوره قاجار وارد خلیج‌فارس و بندر بوشهر شد.

صفایی بوشهری توجه به ایجاد دانشکده دریایی، مرکز تولید محصولات دریایی دانش‌بنیان بر اساس آمایش سرزمینی را مورد تأکید قرار داد و افزود: ایجاد پارک‌های علم و فنّاوری و مراکز تولید محصولات دریایی بر اساس ظرفیت‌های دریایی کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار