۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

بزرگترین شرکت نوشابه‌سازی آمریکا به جای کانتینر از کشتی فله‌بر اسنفاده می‌کند

بزرگترین شرکت نوشابه‌سازی آمریکا اعلام کرد به علت کمبود جعبه‌های کانتینر تصمیم گرفته است برای حمل ۶۰ هزار تُن محموله از کشتی‌های فله‌بر استفاده کند.
کد خبر: ۹۱۰۹۳

بزرگترین شرکت نوشابه‌سازی آمریکا به جای کانتینر از کشتی فله‌بر اسنفاده می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "آلن اسمیت" مدیر خرید شرکت آمریکایی کوکا‌کولا در این زمینه اعلام کرد با توجه به بحران کنونی کمبود جعبه‌های کانتینر مجبور شدیم از کشتی‌های فله‌بر برای حمل کالا استفاده کنیم.

این در حالی است که تا کنون تمامی محمولات این شرکت توسط کشتی‌های کانتینری حمل می‌شد در حالیکه امروزه رقابت سختی برای یافتن جعبه کانتینر و کشتی‌های کانتینری وجود دارد این شرکت تصمیم گرفته به کشتی‌های فله بر فکر کند.

وی در ادامه افزود: اوضاع حمل و نقل کانتینری در آمریکا به قدری پیچیده و بحرانی است که چاره‌ای جز روی آوری به کشتی‌های غیر‌کانتینری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تصمیم گرفته‌ایم تا برای حمل محمولات نوشابه از شیوه‌های سنتی استفاده کرده و بطری‌های نوشابه را در کیسه‌های بزرگ بارگیری کنیم که در سال‌های ۱۹۶۰ رایج بود.

وی افزود: در اولین مرحله از ارسال کالا به نقاط جهان توسط کشتی‌های فله‌بر ۶۰ هزار تُن مواد تولیدی توسط یک کشتی با ۳۴۰۰۰ DWT و دو کشتی با ۳۵۰۰۰ DWT بارگیری می‌شود.

وی گفت:‌علی‌رغم میل باطنی نسبت به این کار اقدام کردیم، زیرا کمبود کانتینر از یک سو و ازدحام در بنادر آمریکا بحران حمل کالا را به گونه‌ای شکل داده تا همۀ مشتریان دنبال یافتن وسیله‌ای برای حمل کالا هستند.

ازدحام در بنادر امریکا همچنان ادامه دارد

از سوی دیگر گزارش‌های رسیده حاکی از ازدحام کشتی‌ها برای تخلیه در بنادر آمریکایی است که همچنان یک معضل و مشکل اساسی حمل و نقلی به چشم می‌خورد و این کار اعتراض اتحادیه‌های مختلف تامین کالا را دربر دارد.

این گزارش حاکی است در حال حاضر بیش از ۶۰  کشتی کانتینری حاوی لباس و وسایل الکترونیکی به ارزش میلیارد‌ها دلار در پایانه‌های لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ در انتظار تخلیه هستند که همین موارد در دیگر بنادر نیز حاکم است.

"برت فلیکنگر" مدیر‌عامل گروه منابع استراتژیک مشاوره خرده فروشی گفت: بعید به نظر می‌رسد ۲۵ درصد از کالا‌هایی که در حال حاضر در کشتی‌ها وجود دارد تا زمان تعطیلات کریسمس به دست مصرف کنندگان برسد.

"Gene Seroka" مدیر اجرایی بندر لس‌آنجلس با اشاره به اینکه محموله‌های ورودی به این بندر نسبت به سال گذشته به ۳۰ درصد افزایش یافته افزود: علاوه بر پهلوگیری کشتی‌های مختلف که در انتظار تخلیه و بارگیری هستند کامیون‌ها و قطار‌ها نیز نمی‌توانند به اندازه کافی نسبت به تخلیه کالا‌ها و ارسال آن‌ها به مراکز مختلف ایالتی اقدام کنند.

"فریرا" مدیرعامل Ocean Audit گفت: ازدحام بنادر در شرایطی به چشم می‌خورد که تمامی صاحبان کسب و کار آمریکایی تدارک خود را برای کریسمس دیده و اجناس زیادی را سفارش داده‌اند به نظر می‌رسد ورود آن‌ها به بنادر مشکلات و معضلات مضاعفی را ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار