۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

واردات کالا‌های ملوانی در بندر شادگان از سرگرفته می‌شود

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: واردات کالا‌های ملوانی در بندر شادگان به زودی از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۲

واردات کالا‌های ملوانی در بندر شادگان از سرگرفته می‌شود
امید صبری پور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تصمیم گیری‌های جدید به زودی ورود کالا‌های همراه ملوانی در بندر شادگان مطابق شرایط قانونی از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه واردات کالا‌های ملوانی از سال گذشته به دلیل مخاطرات ناشی از کرونا و بلاتکلیفی تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی متوقف شده بود افزود: واردات کالا‌های ملوانی از بندر شادگان توسط شناور‌های تجاری شروع می‌شود.

سرپرست فرمانداری شادگان در ادامه با اشاره به اینکه واردات کالا‌های ملوانی سبب رونق اقتصادی در این منطقه خواهد شد افزود: با تجاری شدن بندر شادگان شرایط برای فعالیت دوباره این بندر مهیا شده است.

وی گفت: واردات کالا‌های ته لنجی منطبق با لیست کالا‌های مجاز و تا سقف ۹۰ میلیون ریال در هر سفر دریایی بدون پرداخت عوارش گمرکی بلامانع است.

صبری پور از  تجار و بازرگانان محلی جهت حضور جدی در بندر تجاری شادگان دعوت کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های این بندر برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی جنوب خوزستان استفاده کرد.

هم اکنون واردات کالا‌های ته لنجی یا ملوانی در بنادر هندیجان، ماهشهر، اروندکنار، چوئبده و آبادان در حال انجام است و قرار است واردات کالای ته لنجی از خرمشهر به زودی شروع شود.

بندر تجاری شادگان در آبان ماه ۱۳۹۴ با حضور وزیر کشور و رییس سازمان بنادر ودریانوردی در خور ابوخضیر راه‌اندازی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار