به گزارش گروه بینالملل مانا؛ شاخص کلی کشتیهای capesize, panamax, supramax با افزایش ۱۵۰ واحدی به ۴۵۶۰ واحد رسید که بالاترین میزان از نوامبر سال ۲۰۰۹ تا کنون است.
از سوی دیگر متوسط درآمد روزانه کشتیهای capsize که محمولههای ۱۵۰ هزار تُنی سنگ آهن و زغال سنگ را حمل میکنند با افزایش ۳۴۴۶ دلار به ۵۹۷۱۵ دلار رسید.
بر اساس این گزارش اگرچه تنشهای ناشی از کووید ۱۹ بر شاخص بالتیک تاثیر گذاشته با این حال این شاخص دیروز به نفع بازار عمده کشتیهای فلهبر بود.
به گفتۀ "Jefferies" از اجاره کنندگان کشتیهای فله افزایش تولید و صادرات سنگ آهن از برزیل و استرالیا به سوی هند و چین باعث افزایش درآمد روزانه کشتیها و شاخص بالتیک شده است.
از سوی دیگر شاخص کشتیهای پاناماکس با افزایش ۳۱ واحدی به ۳۶۶۱ واحد رسید که بالاترین حد خود در ده هفته گذشته است.
در همین حال میانگین درآمد روزانه کشتیهای پاناماکس ۶۰ تا ۷۰ هزار تُنی با ۲۷۴ دلار افزایش به ۳۵۶۴۷ دلار رسید.
در پایان این گزارش آمده است شاخص بالتیک کشتیهای کوچکتر برای ششمین بار متوالی افزایش یافته و به ۳۳۸۸ واحد رسیده که بالاترین حد در دو هفته گذشته بوده است.