۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

اعمال ممنوعیت ورود گردشگران به سواحل گیلان/ سواحل منطقه آزاد انزلی به روی گردشگران باز است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اعلام وضعیت نارنجی کرونا در استان گیلان گفت: با وجود آزاد شدن سفر‌های بین شهری تمام جاده‌های منتهی به دریا در استان گیلان همچنان مسدود و در حال حاضر تنها ورود به منطقه آزاد انزلی و سایت گردشگری ساحلی کاسپین آزاد است.
کد خبر: ۹۰۹۵۸

اعمال ممنوعیت ورود گردشگران به سواحل گیلان/ سواحل منطقه آزاد انزلی به روی گردشگران باز است
سیامک حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد کرونای استان گیلان، همچنان تمام تفرجگاه‌های ساحلی تعطیل هستند و خدماتی به گردشگران ارائه نمی‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی استان گیلان، گفت: با وجود آزاد شدن سفر‌های بین شهری، اما همچنان تمام جاده‌های منتهی به دریا در استان گیلان مسدود است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنان ورود بومیان استان نیز به سواحل ممنوع است، اما با توجهی به آگاهی به وجود آمده، عموم مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها اقدام می‌کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تنها ورود به منطقه آزاد انزلی و سایت گردشگری ساحلی کاسپین آزاد است، چرا‌که در این منطقه امکان کنترل و نظارت بیشتری وجود دارد.

حیدری با اشاره به وجود ۳۴ طرح سالم سازی در نوار ساحلی استان گیلان و  ۹ شهرستان ساحلی این استان، اذعان داشت: این طرح‌های سالم سازی از ابتدای خرداد ماه امسال به دلیل شیوع کرونا خدماتی به گردشگران ارائه نمی‌دهند.

وی همچنین به وجود ۳۰۰ نقطه حادثه خیر و خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان به وسعت ۱۵۰ کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه برخی گردشگران بدون اطلاع از خطرات جدی شنا در این سواحل، در این مناطق نسبت به شنا کردن اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول در استانداری گیلان همچنین از استقرار ۴۷۰ نفر ناجی غریق در مناطق خطرآفرین استان گیلان خبر داد و بیان داشت: با توجه به گستردگی نوار ساحلی استان، احتمال ورود گردشگران به دریا وجود دارد که امیدواریم با استقرار این میزان ناجی از ورود گردشگران به دریا جلوگیری شود.

حیدری با اشاره به افزایش احتمال شیوع کرونا برای گردشگرانی که در آب‌های ساحلی اقدام به شنا می‌کنند، از گردشگران خواست به صورت جدی از شنا کردن در آب‌های استان گیلان به ویژه حضور در مناطق خطرآفرین جهت شنا خودداری کنند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های استان گیلان تاکید کرد: به نظر می‌رسد با اقدامات صورت گرفته، بتوانیم از گسترش بیش از پیش شیوع کرونا در استان جلوگیری کنیم.

وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص پرداخت حقوق ناجیان غریق نیز گفت: هم اکنون بخشی از حقوق ناجیان غریق پرداخت شده و بر اساس قول‌های مساعد مسئولان مربوطه در وزارت کشور، به زودی مابقی حقوق آن‌ها نیز پرداخت خواهد شد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل  و تفرجگاه‌های ساحلی استان گیلان با اشاره به اینکه فعالان صنعت گردشگری در استان گیلان به دلیل شیوع کرونا و منع ورود گردشگران بسیار متضرر شده اند، اظهار امیدواری کرد: با در نظر گرفتن تسهیلات مالی برای فعالان گردشگری، بخشی از ضرر‌های وارده به آن‌ها جبران شود.

حیدری از مردم خواست با توجه به وضعیت نارنجی استان گیلان از سفر به این استان به طور جد خودداری کنند تا با شرایط مناسب تری بتوانیم با شیوع این بیماری مبارزه کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار