۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

بهره برداری از پروژه رادیویی سواحل مکران برای خدمت رسانی به دریانوردان و صیادان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از بهره برداری پروژه پوشش کامل رادیو سواحل استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۳۲

بهره برداری از پروژه رادیویی سواحل مکران برای خدمت رسانی به دریانوردان و صیادان

به گزارش مانا، سید حسن ابراهیمی اظهار داشت: در راستای ارتقاء ایمنی دریانوردان و صیادان و عمل به تعهدات بین‌المللی از جمله کنوانسیون‌های نجات جان انسان‌ها SOLAS و جستجو و نجات دریایی SAR، پروژه پوشش کامل رادیو سواحل استان در سال جاری توسط این اداره کل بهره برداری می‌گردد.
وی با بیان اینکه پروژه کامل پوشش رادیو منطقه A۱ دریایی، در امتداد آب‌های سواحل ۵۴۱  کیلومتری استان، با ایجاد پوشش رادیویی VHF، ارتباط پایدار و سریع دریانوردان و صیادان محدوده مذکور با مراکز اظطرار دریایی MRCC بندر چابهار ایجاد نموده و با دریافت و ارسال بموقع اطلاعیه‌ها و اخطار‌های دریایی، امکان اعزام سریعتر تیم‌های امداد دریایی و واکنش موثر در مواقع اضطرار و عملیات‌های جستجو و نجات دریایی را فراهم می‌سازد.
ابراهیمی افزود: این پروژه مهم زیربنایی با هدف ارتقای ایمنی و دریانوردی در طول سواحل مکران، دارای پنج سایت مخابرات دریایی در بنادر گواتر، بریس، چابهار، گوردیم و زرآباد با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در حال اجرا می‌باشد، که با پوشش رادیویی VHF در آب‌های ساحلی مکران؛ ملوانان و جوامع محلی می‌توانند با خاطری آسوده، دل به دریا بزنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار