۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

صید میگو در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر پایان یافت

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو که از 12 مرداد در آب‌های خلیج‌فارس استان بوشهر آغاز شده بود، ساعت 24 دیشب 25 شهریور ماه پایان یافت و باید تجهیزات ویژه صید میگو از شناور‌ها تخلیه شود.
کد خبر: ۹۰۸۹۸

صید میگو در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر پایان یافت

علی بازدار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو از ۱۲ مرداد ماه اظهار داشت: با تعیین پایان صید میگو تا ساعت ۲۴ پنجشنبه، صیادان در مدت ۴۴ روز اقدام به صید میگو کردند.

وی با اشاره به اینکه صیادان استان بوشهر سال گذشته دو هزار و ۲۲۶ تن میگو در استان بوشهر صید کردند گفت: در مدت ۴۳ روز صیادان شناور لنج و قایق بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر صید کردند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ۷۰ درصد میگو صید شده را از نوع ببری سبز یا صورتی دانست و افزود: گونه صورتی بهترین و مرغوب‌ترین نوع میگو محسوب می‌شود.

بازدار با اشاره به اینکه از بامداد جمعه ۲۶ شهریور ماه صید میگو در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است اعلام کرد: بیشترین صید میگو در آب‌های اطراف بندر بوشهر و کمترین میزان در آب‌های بندر کنگان به ثبت رسید.

وی با اشاره به مشارکت ۸۴۶ فروند لنج و قایق برای صید میگو در استان بوشهر بیان کرد: برای حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از وارد شدن خسارت به زیستگاه ماهیان در خلیج‌فارس، صید میگو با کشتی ممنوع است.

میگو از آبزیان کف‌زی خلیج فارس اعلام شده که صید آن به روش ترال یا کف‌روب انجام می‌شود با توجه به اینکه صید ترال در طول سال ممنوع است پس از پایان صید میگو، صید به روش ترال جرم محسوب می‌شود و متخلفان تحت پیگیری قضایی قرار می‌گیرد، چون صید ترال زمینه نابودی زیستگاه‌های آبزیان فراهم می‌کند.
در روش ترال، همه موجودات آبزی اعم از بالغ و نابالغ صید می‌شود و آبزیان که مصرف غذایی ندارند دور ریخته می‌شوند و روش صید ترال به تنوع زیستی و زیستگاه ماهیان در خلیج‌فارس و چرخه غذایی دیگر آبزیان آسیب وارد می‌کند و سبب انقراض گونه‌های زیستی دریا می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار