۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

تاکید استاندار خوزستان بر تسریع در بازسازی شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر

استاندار جدید خوزستان بر تسریع در روند بازسازی شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر با مشارکت منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: در بازسازی آبادان و خرمشهر غفلت شده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۵

تاکید استاندار خوزستان بر تسریع در بازسازی شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر


به گزارش خبرنگار مانا، صادق خلیلیان در نخستین برنامه تلویزیونی خوزستان خود پس از انتصاب به این سمت افزود: باید در این جهت اقدامی اساسی صورت گیرد وعقب ماندگی‌ها برطرف شود.  

وی اظهار داشت: می‌توان از ظرفیت‌های داخلی استان برای رونق و آبادانی این دو شهر بندری که زمانی نگین شهر‌های ایران و حوزه خلیج فارس بودند استفاده کرد.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس آسیب زیادی دیده‌اند و هنوز از آن آسیب‌ها رنج می‌برند و بازسازی این دو شهر نیاز به تسریع دارد و این اراده وجود دارد.

وی ظرفیت‌های گردشگری، تجارت مرزی، برخورداری از منطقه آزاد اروند، دسترسی به آب‌های خلیج فارس و همسایگی با کشور‌های حوزۀ خلیج فارس را از مزیت‌های جغرافیایی و اقتصادی شهر‌های خرمشهر و آبادان بیان کرد و افزود: داشته‌های فعلی این دو شهری بندری از سال ۱۳۵۶ کمتر است و این بدین معنی است شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان نه تنها پیشرفت نکرده اند بلکه دچار عقب ماندگی مفرط شده اند.

استاندار ویژه خوزستان افزود: استفاده از ظرفیت بزرگ کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی، همجواری با کشور‌های همسایه و بنادر فعال، فرصت بزرگی است که می‌تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده و ثروت، زمینه ایجاد اشتغال را در شهر‌های خرمشهر و آبادان را فراهم آورد.

خلیلیان افزود: هنوز بسیاری از زیرساخت‌های شهر‌های خرمشهر و آباادان تکمیل نشده و با اندک بارش باران، بیشتر مناطق به زیرآب می‌رود و فاضلاب در شهر جاری می‌شود ضمن آنکه زیرساخت‌های این دو شهر با ۵۰ سال پیش تغییر محسوسی نداشته است.

وی گفت: به هم ریختگی وضعیت ظاهری این دو شهر پس از بارش باران به گونه‌ای است که زندگی عادی مردم را مختل می‌کند و این مساله کوچکی نیست.

 استاندار ویژه خوزستان که هفته گذشته از سوی وزیرکشور به این سمت منصوب شده است ابراز امیدواری کرد صنایع بزرگ و نفت بتوانند در جبران عقب ماندگی این دو شهر کمک کنند.

خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی به اشغال نیرو‌های بعثی عراق درآمد و آبادان با وجود محاصره یک ساله و آتشباری شدید این شهر، هیچگاه به اشغال ارتش بعثی درنیامد، ولی آسیب‌های بسیار زیادی را محتمل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار