۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

نجات جان ۵ خدمه لنج تجاری در آب های جزیره سیری

نجات جان ۵ خدمه لنج تجاری در آب های جزیره سیری
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: شب گذشته موتور لنج باری که از شارجه به مقصد دیر استان بوشهر در حال دریانوردی بوده به دلایل نامعلومی در حوالی جزیره سیری غرق و پنج نفر ازسرنشینان آن نجات یافتند.
کد خبر: ۹۰۸۵۹

 به گزارش مانا، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از نجات جان پنج خدمه موتور لنج تجاری در آب‌های جزیره سیری خبر داد و تشریح کرد: این موتور لنج تجاری شب گذشته ۲۰ شهریورماه از بندر شارجه در کشور امارات به سمت بندر دیر در استان بوشهر در حال دریاروی بود که به دلایلی که در حال بررسی است حوالی جزیره سیری غرق شد.

 قاسم عسکری نسب افزود: متاسفانه خدمه این شناور بدلیل عدم اطمینان از غرق شدن حتی تا آخرین لحظه هیچ گونه شرایط اضطرای را به مراکز جستجو و نجات دریایی استان گزارش نکرده و لنج را بوسیله یک فروند قایق نجات ترک می‌کنند.

عسکری نسب با بیان اینکه پس از غرق شدن شناور، خدمه توسط تانکر عبوری سوفیا متعلق به کشور هندوستان نجات می‌یابند افزود: کشتی هندی طی تماس با مالک شناور نجات جان خدمه موتورلنج را اعلام می‌کند و طی اطلاع مالک به برج کنترل بندر دیر و هماهنگی  برج کنترل با مرکز جستجو ونجات استان هرمزگان ارتباط مخابراتی با شناور سوفیا برقرارشده و مقدمات انتقال نجات یافتگان از دریا به خشکی فراهم شد.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار داشت: بر اساس هماهنگی مرکز جستجو و نجات استان با نمایندگان کشتیرانی‌های لندینگ کرافت مرجان قشم در ساعت ۲۲:۴۰ نفرات را از تانکر سوفیا تحویل گرفته و در ساعت ۰۴:۳۰ سحرگاه امروز ۲۱ شهریور ماه در صحت و سلامت کامل به بندرلنگه منتقل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار