۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
مدیرکل گمرک بوشهر:

صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر ۱۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات ۱۱ میلیون تن کالای غیرنفتی در ۵ ماه امسال از استان بوشهر گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد از نظر وزنی و ۹۳ درصد از لحاظ ارزشی افزایش دارد.
کد خبر: ۹۰۸۴۶

صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر ۱۵ درصد افزایش یافت

بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه این استان با خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی است اظهار داشت: معادلات مرزی ساحل‌نشینان استان بوشهر با کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از پیشینه تاریخی طولانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به بازرگان و فعالان اقتصادی در امر تجارت دریایی مورد توجه ویژه قرار دارد افزود: در پنج ماه نخست امسال ۱۱ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر در پنج ماه نخست امسال از نظر وزنی ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است خاطر نشان کرد: در این مدت ۱۱ میلیون تن کالا از گمرکات استان به ارزش سه میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.

قره‌بیگی ارزش کالا‌های صادراتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۹۳ درصدی دانست و بیان کرد: در این مدت ۱۱ میلیون و ۹۷ تن به ارزش سه میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی از صادرات ۹ میلیون و ۴۱۳ هزار تن کالا‌ها و محصولات پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: ارزش این محموله‌های صادراتی که سه میلیارد و ۶۷۶ میلیون دلار است نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر صادرات ۷۶ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۳۹.۵ میلیون دلار را از جمله محصولات صادراتی پنج ماه نخست امسال دانست و بیان کرد: صادرات این محموله‌ها در پنج ماه امسال از نظر وزنی و ارزشی بیش از ۱۰ برابر نسبت به ماه نخست سال قبل افزایش یافته است.

قره‌بیگی واردات کالا از گمرکات استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: در پنج ماه نخست امسال ۲۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۳۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۲ درصد و ارزشی پنج درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار